خبرگزاری کار ایران

انتقاد استاندار آذربایجان شرقی از اظهارنظرهای غیرمنطقی درباره سهند

لزوم بازنگری در برنامه‌ریزی‌های شهر جدید سهند

کد خبر : ۶۶۶۸۸۴

استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خوشنودی از پایان چندین پروژه سرمایه‌گذاری، فرهنگی و درمانی در مجموعه شهر جدید سهند گفت: خوشبختانه با تحول و جهش مدیریتی صورت گرفته شاهد اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در این شهر هستیم.

به گزارش ایلنا،مجید خدابخش در مراسم افتتاح و کلنگ زنی  پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید سهند، با بیان این‌که شهر جدید سهند به‌عنوان شهر بدون مسکن مهر و با جمعیت 34 هزار خانواری طراحی شده بود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای این شهر نیازمند بازتعریف است تا بتوانیم با مهندسی مجدد و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز این شهر را برای زندگی و استقرار 200 هزار نفر در آینده آماده کنیم.

وی توجه به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی در این شهر را ضروری دانست و گفت: امروز دیگر نگاه صرف فیزیکی و کالبدی به شهرها منسوخ شده است، شهر بدون احساس و عاطفه مفهومی ندارد، ساکنان شهری در دنیای مدرن نیازمند داشتن تعلق خاطر به محیط زندگی خود هستند و این تعلق با تکیه بر فرهنگ به وجود می‌آید.

استاندار آذربایجان شرقی افزایش کیفیت زندگی در شهرهای جدید را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولان امر برشمرد و گفت: نقش شوراها و شهرداری‌ها در این شهرها باید پررنگ‌تر از شهرهای قدیمی باشد چرا که با تعامل و همراهی مردم است که این شهرها به دور از نگاه‌های خودخواهانه به اهداف خود خواهند رسید.

خدابخش با انتقاد از برخی از اظهارنظرهای غیر کارشناسانه در خصوص وجود معضلات و آسیب‌های اجتماعی حاد در این شهر گفت: اظهارنظرهای غیرمنطقی و غیر کارشناسی شده در خصوص فرهنگ و اجتماع این شهر به دور از انصاف است و در بررسی‌های صورت گرفته میزان آسیب‌های اجتماعی در این شهر نه‌تنها بالاتر از دیگر شهرهای استان نیست بلکه در برخی از موارد پایین‌تر هم است.

وی افزود: افراد نباید این شهر را  به‌عنوان خوابگاه و مهمان‌خانه بدانند بلکه این شهر را به‌عنوان محل زندگی خود دانسته و به آن تعلق خاطر پیدا کنند.

استاندار آذربایجان شرقی توسعه فضاهای آموزشی و بهداشتی درمانی در این شهر را یکی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان‌های متولی دانست و گفت: خوشبختانه حرکت‌های خوبی صورت گرفته و امیدواریم این دو مهم همچنان در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه آزادراه تبریز - سهند، اظهار کرد: طی چهار ماه گذشته اقدامات اجرایی این پروژه از پیمانکار به سرمایه‌گذار تحویل داده شد و اکنون نیز 60 درصد تأمین اعتبارات آن بر عهده سرمایه‌گذار و 40 درصد نیز برعهده دولت است.

وی ادامه داد: طی بازدیدها‌ی اخیر، پیشرفت این پروژه رضایت‌بخش بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز