خبرگزاری کار ایران

با بررسی طرح راه اندازی مرکز مشاوره ترک دخانیات؛

ترک دخانیات در اولویت اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۴۴۹

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: راه اندازی مرکز مشاوره ترک دخانیات به منظور ارتقای سطح سلامت جسمانی و روحی کارکنان و در راستای اصلی‌ترین اولویت های اجرایی سلامتی و اجتماعی شهرداری تبریز، در دستور کار اداره کل قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محمدحسین حسن‌زاده با اعلام این خبر افزود: این اداره کل برای اجرای طرح راه اندازی مرکز مشاوره ترک دخانیات ضمن معرفی تیم اجرایی به مرکز بهداشت شهرستان تبریز، به عنوان اولین مرکز در این زمینه عمل می‌کند.

وی ادامه داد: در صورت همکاری بیشتر افراد سیگاری با تیم اجرایی و مثمرثمر بودن این اقدام، تیم اجرایی به سایر مناطق و سازمان ها معرفی خواهند شد و در نهایت نسبت به راه اندازی کلینک ترک دخانیات در شهرداری تبریز اقدام می شود. 

حسن زاده با اشاره به اینکه استعمال دخانیات یکی از شایع ترین آسیب اجتماعی در جامعه اکنون است، افزود: شهرداری تبریز قصد دارد با راه اندازی این مرکز در کنار حساسیت موجود شهروندان و علی الخصوص کارکنان به افزایش وزن و حفظ تناسب اندام و حفظ سلامتی، مقوله مضرات دخانیات که عامل بسیاری از بیماری های خطرناک است را در این زمینه به صورت اساسی مطرح کند.

وی تصریح کرد: راه اندازی مرکز مشاوره ترک دخانیات در صورتی موفق خواهد بود که افراد سیگاری رغبت برای ترک سیگار داشته باشند که درصورت بالابودن انگیزه برای ترک سیگار متقاضیان در شش جلسه دو ساعت به راحتی میتوانند از مصرف دخانیات بدور باشند.

گفتنی است به منظور راه اندازی این مرکز نشستی نیز در محل اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با حضور محمدحسین حسن زاده مدیر کل سلامت وامور اجتماعی و پورزاهدی کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان تبریز و نسرین احمدزاده کارشناس بهداشت محیط  برگزار و جوانب امر بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز