خبرگزاری کار ایران

اپیدمی زایش تیم‌های لیگ برتری

گسترش فولاد هست یا نیست!/یک مالک سه تیم بلاتلکیف

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۵۹۹

امسال اوضاع تیم‌های لیگ برتری بدتر از سال‌های گذشته شده است. سال‌های گذشته معمولا مشکلات مالی اوضاع تیم‌ها را بحرانی می‌کرد اما امسال علاوه بر مشکلات مالی، مشکلات مدیریتی هم به مشکلات تیم‌ها اضافه شد.

به گزارش ایلنا،در حالی که خبرهای خوبی از شمال و باشگاه سپیدرود به گوش نمی‌رسد، از تبریز هم خبری،ازخبرهای خوب نیست. فارغ از اینکه تراکتورسازی در آینده با شرایط کنونی چه وضعی در پیش دارد، اوضاع گسترش فولاد بحرانی‌تر شده است. هنوز ادامه حضور این تیم در لیگ برتر مشخص نیست با این وجود به میدان رفتن بدل گسترش فولاد در بازی دوستانه در کرج هم به این مشکلات افزوده است.

شمارش معکوس برای شروع رقابت‌های هجدهمین دوره لیگ برترشروع شده است و  فرصت برای آماده‌سازی تیم‌ها بسیار اندک خواهد بود. هرچند برخی از تیم‌ها، کارهای نقل و انتقالات و تمرین‌ها را خیلی زود شروع کردند اما اغلب تیم‌های لیگ برتری با مشکلات کثیری دست و پنجه نرم می‌کنند و روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند.

تقریبا می‌توان مدعی شد که به جز تیم های پایتخت و سپاهان که شرایط خوبی برای آماده‌سازی پیش از شروع بازی‌ها دارند، بقیه تیم‌ها وضعیت  بحران را قبل از شروع بازی‌ها تجربه می‌کنند.

در چند روز گذشته اخبار ناامید کننده و در عین حال خنده‌داری درباره سپیدرود رشت به گوش می‌رسید. مالکیت دو مالک  بر این تیم و بر همین اساس انتخاب دو سرمربی و به تبع آن انتخاب بازیکنان توسط دو سرمربی و در حقیقت شکل‌گیری دو تیم سپیدرود رشت و سپیدرود گیلان یکی از طنزهای تلخ فوتبال کشورمان پیش از شروع رقابت‌ها بود.

در کنار این مجعزه از فوتبال گیلان، تراکتورسازی و داستان‌های واگذاری این تیم را هم داشتیم که ظاهراً به خیر گذشت و فعلا دوستان دور هم در کنار تراکتورسازی هستند تا ببینیم این آتش زیر خاکستر چه زمانی شعله خواهد کشید و بساط عیش و نوش برخی‌ها را برهم خواهد ریخت و البته خونِ به دل هواداران و دوستداران تراکتورسازی خواهد کرد اما از این دو تیم هم بگذریم به گسترش فولاد می‌رسیم که در حقیقت یکی از تیم‌های مالک جدید تراکتورسازی است.

طی روزها و هفته‌های گذشته حرف و حدیث‌ها درباره واگذاری این تیم به جهت واگذاری تراکتورسازی به زنوزی، زیاد بود. برخی‌ها بحث واگذاری امتیاز این تیم به ماشین‌سازی را مطرح می‌کردند تا امتیاز از استان خارج نشود و حتی برخی‌ها بحث واگذاری گسترش فولاد به هر خریداری را عنوان می‌کردند تا زنوزی تمام تمرکزش را روی تراکتورسازی بگذارد اما به هر حال تاکنون هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداده است و گسترش فولاد  حقیقتاً در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

این بلاتکلیفی در حالی است که اولاً همانطور که گفته شد زمان زیادی تا شروع بازی‌های لیگ برتر باقی نمانده است و در ثانی اوضاع این تیم را هم کاملا به هم ریخته است.

طی چند روز گذشته اخباری درباره به میدان رفتن گسترش فولاد در یک بازی دوستانه در کرج منتشر شد که بلافاصله با واکنش مدیرعامل این تیم مواجه گردید. نصیرزاده در مصاحبه‌ای عنوان کرد تیمی که در کرج در بازی دوستانه به میدان رفته، تیم گسترش فولاد نبوده است.

این حرف‌های نصیرزاده در حالی بود که فیروز کریمی روی نیمکت تیم نشسته بوده و شاگردانش را به میدان فرستاده بود. با این اوصاف انگار زایش تیم‌های لیگ برتری، حالت اپیدمی گرفته و شاید به استان‌های دیگر نیز سرایت کند و احتمالاً غیر از تیم گسترش فولاد تبریز، باید منتظر شکل‌گیری گسترش فولاد کرج باشیم.

در حالی که هنوز وضعیت حضور گسترش فولاد با مالکیت زنوزی در لیگ برتر مشخص نشده است، این تیم همنام دیگری هم پیدا کرده است و واقعاً مشخص نیست که در تبریز مثل گیلان چه خبر است و چه کسی روی این مسائل نظارت دارد.

البته این احتمال هم وجود دارد که زنوزی تمام تمرکز خود را روی تراکتورسازی گذشته است و از اوضاع این تیم خبر چندانی نداشته باشد. این را هم باید اضافه کرد که گسترش فولاد با وجود از دست دادن برخی بازیکنان موثر خود، اوضاع خوبی در جذب بازیکنان هم ندارد و ممکن است حتی نتواند نتایج سال گذشته را نیز تکرار کند.

زنوزی در حالی تمام تمرکز خود را بروی تراکتور  گذاشته است،که تا الان خبری از وضیعت مطلوب سه تیم تحت مالکیت زنوزی نیست باید منتظر بود که آیا بعد از ارودی ترکیه وضیعت نابسامان تراکتور سازان و باشگاه گسترش فولاد مشخص خواهد شد یاخیر؟
 

در هر صورت در حالی که هنوز مشخص نیست این تیم چه سرنوشتی برای حضور در لیگ برتر خواهد یافت، مشکلات مدیریتی هم دامنگیر گسترش شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز