خبرگزاری کار ایران

مسئول نمایشگاه هویت مطرح کرد:

بالابردن سطح آگاهی و طرز برخورد جامعه با قربانیان اسیدپاشی هدف اصلی نمایشگاه بود

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۷۷۲

مسئول نمایشگاه هویت گفت:هدف ما بالا بردن سطح آگاهی مردم در برخورد با قربانیان اسید پاشی بود و اینکه این افراد به حمایت روحی نیاز دارند و جامعه باید این قربانیان را پذیرا باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی پاشاچینی عضو انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در اختتامیه نمایشگاه آثار هنری "هویت" اظهار داشت: نمایشگاه هویت با مشارکت شورای شهر تبریز و برای اولین بار در کشور در شهر اولین‌ها، تبریز برگزارشد که با فروش آثار هنرمندان کشور همراه بود که عواید حاصل از فروش تابلوها به انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی و برای درمان این قربانیان اختصاص خواهد یافت.

پاشاچینی با اشاره به جزئیات نمایشگاه ابراز داشت: این نمایشگاه ۲ تا ۷ تیر برگزار شد که با استقبال پور شور و بسیار خوب اقشار متوسط جامعه همراه بود که حضور مردم باعث دلگرمی ما شد. هدف اصلی ما از برپایی این نمایشگاه بالا بردن سطح آگاهی مردم در برخورد با قربانیان اسید پاشی بود. اینکه به مردم بگوئیم این افراد به حمایت روحی نیاز دارند و باید جامعه این قربانیان را پذیرا باشد

این فعال اجتماعی شهر تبریز در رابطه با برخورد با فرد اسید پاش عنوان کرد: جزای مجرم اسید پاشی ۲ تا ۵ سال زندان و در نهایت قصاص است که با توجه به شرایط برخی از این مجرم ها، من از مسئولان امر تقاضا دارم تا تغییراتی در این قانون ایجاد کنند چرا که شخصی که قسمتی از صورت خود را از دست می‌دهد دیگر سیمای آن شخص از دست رفته و نمی‌توان با چندسال زندان و دیه آن ‌چهره را به حالت سابق برگرداند.

وی درباره علت اسید پاشی ابراز داشت: عامل اسیدپاشی همواره به روابط خانوادگی باز می‌گردد که علت اکثر این اسید پاشی ها عموما مسائل عاشقی و کینه های خانوادگی است.

مسئول نمایشگاه هویت با اشاره به آمار این قربانیان افزود: آمار استان که تا امروز ۲ مورد اسید پاشی و در کل کشور در نیمه اول سال گذشته ما حدود ۹۸ مورد بستری اسید پاشی در بیمارستان شهید مطهری تهران داشتیم.

پاشاچینی در پایان از مردم و رسانه های پوشش دهنده و همچنین مسئولان شهری که با حضور پرشور خود در نمایشگاه باعث دلگرمی بودند، تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز