خبرگزاری کار ایران

نماینده تبریز خبر داد:

شروع بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۷۲۲

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ زهرا ساعی در این رابطه اظهار داشت: مقوله نیازهای کودکان و نوجوانان از اهمیت خاصی در شرایط کنونی برخوردار است و با توجه به اهمیت این قضیه، نمایندگان مردم در خانه ملت، در یکی از جلسات هفته جاری، بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
وی با اشاره به روند بررسی لوایح و لزوم وجود مصوبه هیات وزیران و درخواست موضوع از مجلس تصریح کرد: تا به امروز، دولت هیچ تقاضایی از مجلس شورای اسلامی در این مورد نداشته است و به همین دلیل، هیات رییسه محترم مجلس، آن را به عنوان مصوبه تلقی نکرده است.
ساعی با بیان اینکه با تلاش فراکسیون زنان، کمیسیون اجتماعی و برخی دیگر از کمیسیون‌های مربوطه، بررسی این لایحه بر اساس ماده ۱۰۴ آیین نامه تقاضا می‌شود، افزود: اگر نمایندگان به این لایحه، رای مثبت بدهد قطعا بررسی‌های بهتر و تخصصی‌تری در این زمینه آغاز خواهیم کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تجاوز به کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر و وجود خلاء قانونی در این زمینه، ابراز داشت: قوه مقننه تلاش می‌کند در این زمینه گام‌های مثبتی را با تصویب قوانین حمایتی به کار گیرد که در کنار این موضوع، نباید از اهمیت آموزش و آگاه‌سازی به جامعه هدف غافل شد.

ساعی بر ضرورت افزایش برنامه‌های فرهنگی در راستای آگاه‌سازی هرچه بیشتر خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: در این زمینه، رسانه‌ها نقش بسیار موثری دارند و امیدواریم صدا و سیما نیز بتواند نقش بسیار تعیین کننده‌ای در آموزش، آگاه‌سازی خانواده‌ها و پیشگیری از معضلات اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان داشته باشد.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز