خبرگزاری کار ایران

سعیدی تاکید کرد:

لزوم داشتن استراتژی بلندمدت برای تامین و مدیریت بازار کاغذ

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۹۴۱

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بحران‌ مجدد ایجاد شده در حوزه کاغذ عنوان کرد: دولت برای کنترل بازار کاغذ و مدیریت آن برنامه‌ دارد ولی مقطعی است نه بلندمدت.

به گزارش ایلنا، محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به وضعیت نامطلوب تولید و عرضه کاغذ، اظهار کرد: در این زمینه کمیسیون فرهنگی مجلس حساسیت ویژه‌ای دارد و پیش از این نیز با وزرای اقتصاد و دارایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاره‌ اندیشی در حوزه کاغذ و اخذ گزارش کار از مسئولان دو وزارتخانه جلسه‌ای داشت که مشخص شد دولت برای کنترل بازار کاغذ و مدیریت آن برنامه‌ دارد ولی این برنامه‌ها به صورت مقطعی است و نه بلند مدت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه پس ثبات بازار کاغذ در ابتدای سال ۹۷ بازار این کالا بار دیگر در ماه‌های اخیر دچار آشفتگی شده، ابراز کرد: دولت باید برای تأمین و مدیریت بازار کاغذ، استراتژی بلندمدت داشته باشد و از راهکارهای جدیدی برای تأمین کاغذ مورد نیاز کشور استفاده کند. از سوی دیگر نوسانات بازار ارز نیز بر افزایش قیمت کاغذ و ایجاد بحران در بازار آن تأثیرگذار است و یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکلات ایجاد شده برای بازار ارز، امروز همین مسئله است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: یکی از سیاست‌ها برای واردات کاغذ باید افزایش مذاکره و مراودات تجاری با کشورهایی که اقتصاد آنها متأثر از سیاست‌ها و تکانه‌های آمریکا نیست، باشد تا رفتارهای خصمانه آمریکا نتواند بر بازار کاغذ کشور اثری بگذارد.

سعیدی در پایان گفت: در شرایط ناآرامی بازار برخی افراد کالاهای مد نظر خود را ارائه نمی‌کنند و کاغذ احتکار می‌کنند تا تکلیف بازار مشخص شود و پس از آن کاغذهای احتکاری را با قیمتی بالاتر به بازار روانه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز