خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌ شرقی:

همه دستگاه‌ها مسئول سلامت مردم هستند/ ترویج خیرخواهی قدم اول مجمع استانی سلامت است

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۵۸۸

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ترویج روحیه خیرخواهی، نواندیشی و نوع‌دوستی به‌عنوان گام اساسی در تحقق اهداف مجمع استانی سلامت، گفت: هیچ دستگاهی بی‌ارتباط با بحث سلامت مردم نیست و باید بتوانیم هم‌افزایی و همکاری بین همه بخش‌ها را در این حوزه گسترش دهیم.

به گزارش ایلنا،مجید خدابخش در نشست مشترک شورای اداری استان و مجمع استانی سلامت، با اشاره به اینکه تنها 25 درصد از امور مربوط به سلامت و بهداشت جامعه توسط وزارت بهداشت مدیریت می‌شود، افزود: نقش اصلی در این زمینه برعهده خود مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد است.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی و اقتضائات زندگی مدرن امروزی، گفت: کم‌تحرکی، عدم توجه به سلامت مواد غذایی و عدم رعایت استانداردها از جمله مشکلات زندگی ماشینی است که همه باید درخصوص آنها احساس مسئولیت کنند؛ چراکه هزینه‌های سرسام‌آور بی‌توجهی به موضوع سلامت، متوجه کل جامعه می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سلامت معنوی اشاره کرد و گفت: آرامش، گمشده بشر است و انسان‌ها به روش‌های مختلف به دنبال آن هستند؛ در حالیکه این نعمت بزرگ به‌صورت رایگان از سوی خداوند در اختیار ما قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه یاد خدا، آرامش واقعی است، افزود: همه توصیه‌های دینی و قرآنی برای آرامش و سلامت معنوی بشر است و طبق آیه قرآن، تنها چیزی که در روز حساب به کار انسان می‌آید قلب سالم است.

 خدابخش با ابراز خرسندی از تشکیل مجمع استانی سلامت، تأکید کرد: در این مجمع قرار است همه باهم کار کنیم، نگاه ما باید مثبت و همراه با تعامل و در مسیر ترویج خیرخواهی، نواندیشی و نوع‌دوستی باشد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در بحث خیرین زبانزد است، گفت: هم‌اکنون یک بیمارستان 550 تخت‌خوابی برای کودکان و یک بیمارستان 250 تخت‌خوابی برای بیماران سرطانی توسط خیران در حال ساخت است و کارهای بی‌نظیر دیگری هم انجام می‌شود که باید این روحیات مثبت را تعمیم دهیم.

خدابخش گفت: این اولین و اساسی‌ترین گام در تحقق اهداف مجمع استانی سلامت است و اگر بتوانیم قدم اول را محکم برداریم این مجمع بسیار مهم و ارزشمند می‌تواند در دستیابی به اهداف خود موفق باشد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های شهرداری تبریز در مجموعه تفریحی عینالی تبریز، به مدیران استان توصیه کرد که حداقل دو بار در هفته از امکانات این مجموعه استفاده کنند تا ضمن تضمین سلامت خود در مسیر خدمت به مردم، اهمیت موضوع سلامت را به شهروندان نیز یادآوری کنند.

در این جلسهسیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اهداف و سیاست‌های مجمع استانی سلامت و محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص سیمای کلی وضعیت سلامت استان و عملکرد این دانشگاه به ارائه گزارش پرداختند.

همچنین بیانیه تشکیل مجمع استانی سلامت در این جلسه قرائت و از سند همکاری دستگاه‌های استان در این مجمع و سند استانی بیماری‌های غیرواگیر رونمایی شد.

 به دنبال تشکیل مجمع ملی سلامت و با تأکید رئیس جمهور مبنی بر تشکیل مجامع استانی سلامت، تشکیل مجمع سلامت استان آذربایجان شرقی در دستور کار مسئولان حوزه سلامت استان قرار گرفت و امروز همزمان با جلسه شورای اداری استان عملیاتی شد.

هدف از تشکیل مجمع استانی سلامت، اجتماعی شدن سلامت به‌عنوان رویکردی نوین برای تحقق سلامت همگانی و کاهش نابرابری‌ها در حوزه سلامت بوده و گسترش خود مراقبتی و اشاعه سبک زندگی از مهم‌ترین رویکردهای آن به شمار می‌رود.

پس از تشکیل مجمع استانی سلامت، مجامع شهرستانی و کانون‌های سلامت محلات نیز با هدف ترویج زندگی سالم تشکیل خواهد شد.

ریاست مجمع استانی سلامت برعهده استاندار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز