خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی خبر داد:

گشایش اعتبار اسنادی یوزانس برای واحدهای تولیدی آذربایجان‌شرقی

معاون امور صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: واحدهای تولیدی برای گشایش اعتبار اسنادی یوزانس 6 ماهه معرفی می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت  آذربایجان‌شرقی، سیداصغر حسینی، با اشاره به هماهنگی وزارت صنعت با بانک مرکزی در خصوص معاملات یوزانس 6 ماهه با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بانکی اظهار داشت: این نوع تسهیلات صرفا برای واحدهای تولیدی و تامین مواد اولیه، ملزومات و قطعات تولیدی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از یوزانس با هدف حمایت از تولید داخل بوده و و صرفا برای تولید کنندگانی امکان‌پذیر است که اقدام به واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی خود می‌کنند.

حسینی تاکید کرد: تسهیلات یاد شده، تجار و بازرگانانی که تامین‌کننده مواداولیه مورد نیاز سایر واحدها هستند را شامل نمی‌شود.

وی اظهار کرد: تامین ارز بابت موارد ذکر شده صرفا به ارزهای یورو و یوان در کشور چین، روپیه در هند و وون در کشور کره‌جنوبی خواهد بود.

حسینی با اشاره به الزامی بودن تائیدیه و مجوز وزارت صنعت برای بهره‌مندی از تسهیلات یوزانس گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت و بارگذاری مدارک خود، نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه و ثبت نام نهائی اقدام کنند.

معاون امور صنعتی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی حداکثر دوره تعویق پرداخت مورد قبول را 6 ماه از تاریخ معامله اسناد اعلام کرد و افزود: فروش ارز پس از رسیدن اسناد در پایان مدت مذبور به نرخ روز محاسبه خواهد شد.

کد خبر : ۳۷۶۴۷۰