خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

ماندگاری شعر شهریار با الهام پذیری از کلام وحی بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۴۱

همایش علمی پژوهشی استاد شهریار و قرآن همزمان با سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن در تبریز برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: از مضامین محوری استاد شهریار که ماندگاری شعر او را تحکیم بخشیده الهام گرفتن وی از آیات قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی اکبر صفی پور امروز در همایش علمی پژوهشی استاد شهریار و قرآن در تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه شعر در تبیین ارزشهای اسلامی و قرآنی، اظهار داشت: شعرای متعهد در تمامی اعصار به وظیفه‌ی خود عمل کرده و در آگاه‌سازی مردم و تنویر افکار و همچنین تربیت معنوی و اجتماعی آنان نقش بسزایی داشته ‌و نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

وی افزود: اصحاب فرهنگ و ادب همواره آثار ماندگاری خلق کرده‌‌اند و در این میان بزرگانی چون استاد شهریار که در برهه‌های مختلف به تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران پرداخنه و همواره با زبان مردم و از زبان مردم سخن گفته‌ است.

صفی پور گفت: شعر از ارکان اصلی بسط و گسترش فرهنگ بوده و شاعران به عنوان پیشتازان این عرصه رسالت سنگینی بر عهده دارند و شعرای متعهد و ارزش مدار همواره آثار قابل تقدیر و شایسته ای را در حوزه ارزشهای اسلامی و قرآنی خلق کرده‌اند.

وی افزود: پیام قرآن از طرق مختلف به گوش جهانیان رسیده اما شاعران در این میان نقش ویژه و برجسته‌ای داشته و با ابزار تاثیرگذار کلام و سحر سخن، گامهای بلندی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی برداشته‌اند.

وی تاکید کرد: ارج گذاشتن به شعرایی که در راه پیشرفت و اعتلای فرهنگ و هنر متعالی و ارزش مدار دلسوزانه تلاش می کنند امری لازم و ضروری است و این همایش نیز با همین رویکرد برگزار شده است.

اشعار استاد شهریار با تمسک به قرآن کریم عرشی شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این همایش تأکید کرد: اشعار استاد شهریار با تمسک به قرآن کریم عرشی شده است.

حجه الاسلام و المسلمین سیدشهاب الدین حسینی با اشاره به تاثیرپذیری استاد شهریار از کلام وحی اظهار داشت: انس و الفت شهریار با دو یادگار نبی مکرم اسلام یعنی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قرآن را مهمترین عامل ماندگاری اشعار وی عنوان کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه شعر شهریار وسیع و عمیق است و روز به روز بیشتر از پیش و فراتر از مرزهای جغرافیایی مطرح می شود، اظهار داشت: اشعار این شاعر شهیر روز به روز در دنیا گسترده تر، و فراگیرتر می شود و شعر «علی ای همای رحمت» وی بیش از ۷۰ سال است که سینه به سینه می گردد و هر بار تازه‌تر و شیرین‌تر از پیش می‌نمایاند و این نشان از ماندگاری شعر شهریار دارد.

برگزاری همایش علمی پژوهشی استاد شهریار و قرآن توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برنامه های جنبی مسابقات سراسری قرآن است که با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، موسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی دانشگاه تبریز، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و بنیاد شهریار هفتم اسفندماه جاری در مجتمع فرهنگ هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد.

گفتنی است در این آیین صاحبان مقالات به ارائه ی مقالات علمی و پژوهشی خود پیرامون استاد شهریار و قرآن پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز