خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

رونمایی از مجموعه «سیمرغ غزل»

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۱۶

این کتاب تألیف محمد تقی سبکدل و منوچهر نظمی‌تبار بوده و در راستای ارج نهادن به ۷۰ سال خدمات فرهنگی و ادبی استاد علی نظمی تبریزی دهم اسفندماه جاری در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموعه‌» سیمرغ غزل» ارج‌نامه‌ی استاد علی نظمی تبریزی در تبریز رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی‌اکبر صفی‌پورگفت: این کتاب تألیف محمد تقی سبکدل و منوچهر نظمی‌تبار بوده و در راستای ارج نهادن به ۷۰ سال خدمات فرهنگی و ادبی استاد علی نظمی تبریزی دهم اسفندماه جاری در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز رونمایی می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین مشخصه هویتی آذربایجان هنرپرور و ادب پرور بودن آن است و از این رو آذربایجان زادگاه شعرای شوریده‌سری است که در سبک‌ها و شیوه‌های گوناگونی به طبع آزمایی پرداخته‌اند.

صفی‌پور خاطرنشان کرد: اگرچه در تاریخ ادبیات فارسی کم نیستند شاعرانی که قریحه خود را در سرودن اشعار فارسی آزموده‌اند ولی باید اذعان نمود که در این میان استاد علی نظمی در سرودن شعر بویژه غزل چون ستاره‌‌ای بر آسمان فرهنگ و ادب کشور تلالو کرده و نوآوری‌های شعری وی مثال زدنی ست.

وی افزود: مفاهیم متعالی اشعار این استاد ارجمند از قله‌های شعر فارسی و ترکی آذری فراتر رفته و مضامین اشعارش دارای هدف، فصاحت و بلاغت فراگیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: استاد نظمی زاهدانه زندگی کرده؛ مناعت طبع، قناعت و استغنا از خلق و پارسایی و آزادگی او چنان است که با عزت نفس تمام از همه‌ شهرت‌ها چشم پوشیده و همواره پاسدار نفس و هنر گرانقدر و آرمان و عقیده‌ خود است.

وی گفت: مجموعه سیمرغ غزل در همتی قابل تقدیر در قالب مجموعه‌ای از یادها و یادبودهای دوستان، نزدیکان و اساتید شعر و ادب ایران و آذربایجان از استاد علی نظمی به همراه گزیده‌ای از آثار و تصاویر گردآوری و منتشر شده است.

آیین رونمایی از کتاب سیمرغ غزل دهم اسفندماه جاری ساعت ۳۰/۱۵ در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز واقع در اول سربالایی ولیعصر(عج) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز