خبرگزاری کار ایران

در دیدار شهرداران تبریز و قازان عنوان شد؛

تجارب مدیریت شهری تبریز و قازان، با تبادل هیات‌های کارشناسی انتقال می‌یاید

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۰۶

اشتراکات تبریز و قازان، می‌تواند زمینه‌ساز تعامل طرفین در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل مدیریت شهری شود.

شهردار تبریز در دیدار با همتای قازانی خود، دستاوردهای عمرانی مدیریت شهری تبریز را گویای روند توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، در وضعیت تحریم‌های ظالمانه دانست.

به گزارش ایلنا صادق نجفی در دیدار با ایلسور متشین، به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی تبریز در قازان، اظهار داشت: بر همین اساس است که امروز، افکار عمومی جهان غرب به بی‌تاثیری تحریم‌های اعمالی علیه ایران، اذعان دارد.

وی گفت: اشتراکات تبریز و قازان، می‌تواند زمینه‌ساز تعامل طرفین در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل مدیریت شهری شود.
نجفی افزود: در این راستا، تبادل نظرات به خصوص در مورد پروژه‌های عمرانی ضروری بوده و می‌تواند طی بازدیدهای متخصصین دو شهر، تبیین و بررسی شود.

وی با تشریح پیشینه و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی شهر تبریز گفت: تبریز در طول تاریخ، از شهرهای مهم در مسیر جاده ابریشم بوده و بازار تاریخی، در کنار جاذبه‌های تاریخی و معماری، به عنوان یکی از عظیم‌تری مجموعه‌های اقتصادی جهان در روزگار خود همواره زبان‌زد بوده است.

نجفی با اشاره به جایگاه شهر تبریز به عنوان شهر اولین‌ها خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تبریز، امروزه در بسیاری از زمینه‌ها از جمله حوزه خدمات، پسماند، ورزش و سلامتی و حمل و‌نقل، حرکت‌های موثر و پرشتابی را پیگیری می‌کند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز با حمایت‌ها و نظارت‌های شورای اسلامی شهر، در یک سال اخیر با سرعت و کیفیت مطلوب پیش رفته و سیمای شهر را در استانه دگرگونی اساسی قرار داده است.

وی با اشاره به صدور ۱۰ درصد از صادرات غیرنفتی ایران از تبریز، اظهار داشت: در یک سال اخیر، ۶ هزار پروانه ساختمانی که شامل حدود ۵ میلیون متر مربع فضا با کاربری‌های مختلف مسکونی، اداری و تجاری است توسط شهرداری تبریز صادر شده‌است.

نجفی با بیان این که قابلیت‌های تبریز و قازان در عرصه مدیریت شهری، در تعامل هدفمند طرفین موثر است، متذکر شد: برگزاری هفته فرهنگی قازان در تبریز، می‌تواند روند همکاری دو شهر و تبادل تجربیات طرفین را در جزئی‌ترین بخش‌ها فراهم کند.

وی تاکید کرد: شهرداری‌های قازان و تبریز می‌توانند با حمایت از تورهای گردشگری، فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی دو طرف را تقویت کنند.

شهردار قازان نیز در این دیدار، برگزاری هفته فرهنگی تبریز در قازان را گام جدی دو خواهرخوانده برای توسعه دیپلماسی شهر دانست و آمادگی خود را برای تبادل هیئت‌‌های فرهنگی، کارشناسی و فنی اعلام کرد.

ایلسور متشین با معرفی ظرفیت‌های خاص شهر قازان گفت: قازان با استخراج سالانه ۳۰ میلیون تن نفت، ۱۴۰۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی روسیه را تامین‌ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قازان از نظر تاریخ فناوری و صنعت پیشینه دور ودرازی دارد که فعالیت شرکت‌های صنعتی، در زمینه پتروشیمی و هلیکوپترسازی، از جمله آن‌هاست.

شهردار قازان تاکید کرد: مجوعه امتیازات و قابلیت‌های طرفین می‌تواند در راستای تحقق ارتباطات شهروندی طرفین، پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز