خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی:

۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سیستمهای نوین آبیاری در کشور تخصیص یافت

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۸۴۴

بدون محدودیت سهمیه اجرایی عملیات آبیاری تحت فشار در سراسر کشور اجرا می‌شود.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهادکشاورزی گفت: با تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سیستمهای نوین آبیاری، پیش بینی می‌شود ۲۸۴ هزار هکتار از اراضی کشور تا پایان امسال به روشهای نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید رحیم سجادی امروز در نشستی با مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در تبریز درباره راهکارهای کاهش مصرف آب بخش کشاورزی، افزود: در حال حاضر بهترین روش کاهش مصرف آب در این بخش تجهیز اراضی تحت کشت به شیوه‌های نوین آبیاری تحت فشار است و در کنار آن بهره‌گیری از روشهای آبیاری کم فشار با هدف انتقال آب با لوله و شبکه‌های فرعی به اراضی تحت پوشش است.

وی از اجرای بدون محدودیت طرح توسعه آبیاری تحت فشار در سراسر کشور خبر داد و افزود: با توجه خاص دولت و وزیر جهاد کشاورزی به رشد سطح اجرایی آبیاری تحت فشار و تامین اعتبار مورد نیاز و تضمین منابع برای سالهای آتی و همچنین توان اجرایی استانها در اجرای طرحها بیش از سهمیه اعلامی، سهمیه اجرایی عملیات آبیاری تحت فشار در سراسر کشور بدون محدودیت اعلام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب، خاک و صنایع با بیان اینکه یک هشتم اراضی آبی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز هستند ادامه داد: طی سالیان گذشته سیاست وزارت جهاد کشاورزی تغییر کرده و همواره بر آبیاری تحت فشار و احداثشبکه‌های فرعی برای کاهش مصرف آب تاکید کرده است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر از هشت میلیون هکتار اراضی آبی که نیاز به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار دارند یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در کشور مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار هستند.

سجادی خاطرنشان کرد: ردیف اجرای سیستم های نوین آبیاری که در بودجه سال های گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان بوده اکنون به حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز