خبرگزاری کار ایران

دبیر حزب اراده ملت در آذربایجان شرقی:

همایش سراسری اصلاح طلبان در تهران پیام های مهمی داشت

کد خبر : ۲۴۳۵۲۸

دبیر حزب اراده ملت در آذربایجان شرقی گفت: همایش سراسری اصلاح طلبان در تهران پیام های مهمی داشت.

دبیر حزب اراده ملت در آذربایجان شرقی گفت: همایش سراسری اصلاح طلبان در تهران پیام های مهمی داشت.

علی مهری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز با اشاره به برگزاری همایش سراسری اصلاح طلبان گفت: به نظر من این همایش دو پیام داشت یکی برای جریانی که با اصلاحات مخالف است و تصور می کرد بعداز سال ۸۸ دیگر از اصلاحات چیزی باقی نمانده و یا حداکثر درگیر اختلافات درونی شده، اما دیدیم که چنین نبود و علیرغم محدود بودن مدعوین همایش با استقبال گسترده اصلاح طلبان از سراسر ایران مواجه شد.

وی افزود: پیام دوم این همایش به کسانی بود که تصور می کردند با توجه به صدماتی که جنبش اصلاح طلبی در کادر تشکیلاتی و رهبری مواجه شده می توانند با رخنه در صفوف اصلاح طلبان موجبات شقه شقه شدن اصلاح طلبان گردیده و موازی کاری کنند. اما دیدیم که چنین نشد و با پیوستن آنان به جنبش اصلی اصلاح طلبی موجب تقویت جنبش اصلاح طلبی شدند.

مهری خاطرنشان کرد: من حیثالمجموع می توان آن را «آغازی خوب برای آینده بهتر» نامید. نکته حائز اهمیت این که معلوم شد دکتر عارف نه تنها یک فرد پایبند به اصول اخلاقی است بلکه در زیر سایه حجه الاسلام دکتر سید محمدخاتمی ابعاد دیگر شخصیتی اش مغفول مانده بود و از قدرت تشکیلاتی و هدایت بسیار بالائی هم برخوردار است و این مساله ما را بسیار خوشنود ساخت که می توان به آینده امیدوار بود.

وی در مورد حضور اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان آذربایجان شرقی در این همایش گفت: از اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان بنده و دکتر ررضا عظیم آذری دبیر حزب اسلامی کار در استان حضور داشتند البته مسئولین برخی احزاب گروهها و تشکلات مانند مردمسالاری، حاج کریم صادق زاده دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی به علت مسافرت غایب بودند و بعضی هم مشکلاتی داشتند که علیرغم دعوت از آنها خودشان نیامده بودند. اما بعضی از احزاب بدلیل این که فعلاً از سوی وزارت کشور فعالیت آنها ممنوع است مانند جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و دیگران دعوت نشده بودند که البته طبیعی است. افزون بر آن برخی شخصیت ها و فعالین سیاسی استان از جمله سازدار نماینده سابق مردم مرند و جلفا، مهندس بادامچی عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار، حجه الاسلام هادی غفاری، محمد علی آقابیگی همچنین دو خبرنگار از تبریز در همایش حضور داشتند.

وی افزود: اما بعضی از تشکل ها هستند که در استان راه خود را می روند و کاری به سیاست های دفتر مرکزی خود ندارند. و اصلاً از اصل همایش هم بی خبر بودند و البته این واقعاً جای تاسف است از این بابت که اصولاً احزاب و تشکل های سیاسی خاصیت شان از پائین ببالا و همچنین داشتن رابطه ارگانیک از بالاست. در فقدان این ارتباط نه پائینی ها و قاعده و بدنه احزاب در تدوین و تائید سیاست گزاری های کلان و سراسری نقش خواهند داشت و نه شاهد انسجام تشکیلاتی خواهیم بود. و هرکسی ساز حود را کوک خواهد کرد.

مهری تأکید کرد: اثرات زیانبار این مساله را بخوبی می توان در شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان در قالب چنددستگی؛ رفتارهای قیم مآبانه؛ روزمرگی و هدر دادن انرژی ها و پتانسیل مردمی و موزائیکی شدن انتخابات آینده مجلس مشاهده کرد

وی افزود: آنچه در این میان گم شده منافع ملی، انقلاب اسلامی به عنوان میراثشهیدان بزرگوار و سرفراز و گلوگاههائی است که در آینده نزدیک دولت و مجلس آینده وبه تبع آن مردم با ان مواجه خواهند بود. بنظر من تشکل هائی که فعلاً فعالیت آنها از سوی وزارت کشور قانونی نیست، بهتر است بجای ان که امثال دکتر عارف را به انواع حیل به تبریز دعوت کنند، از رفتار ایشان و از خودگذشتگی ایشان درس گرفته و سرنوشت شورای هماهنگی استان و به تبع آن انرژی و پتانسیل بالای اصلاح طلبی استان را به سرنوشت خود گره نزنند و با خویشتن داری و احترام گذاشتن به سایر احزاب و پرهیز از رفتارهای قیم مآبانه و پدرسالارانه و با تاسی از رفتاربزرگان اصلاح طلبی مانند سیدمحمد خاتمی کنار کشیده و دورادور جریانات را مراقبت نمایند نه این که بارفتارهای انحصارطلبانه و خودخواهانه خود و در کمال بی توجهی به خطراتی که جنبش اصلاح طلبی در استان را تهدید می کند خود و شورای هماهنگی استان را در سیبل بدخواهان اصلاح طلبی قراردهند و بدینسان فعالیت های دیگران را هم ضربدر صفر کنند. عقلانیت ایجاب می کند، نه تنها دایره اصلاح طلبی را تنگ نکنیم بلکه از اصلاح طلبان معتدل در استان هم بی بهره نمانیم واقعاً این درد را باید کجاببریم که شخصیت هایی که علیرغم رای بالا و مقبولیت مردمی جائی در بین شورای هماهنگی استان نداشته باشند.

مهری خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی ها فکر می کنند شورای هماهنگی حیات خلوتشان است. و البته این مساله باید در جائی خاتمه پیدا بکند و بازی با سرنوشت کشور و نظام و انقلاب و جنبش اصلاح طلبی - که آرمانی جز سعادت این کشور ندارد - ادامه پیدا نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز