خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

سالن‌های تئاتر شهر کفاف اجراهای عمومی را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۵۴

اداره ارشاد به عنوان متولی بخشی از فرهنگ و هنر استان وجود تمام مشکلات اعم از کمبود سالن، نبود حمایت‌های مالی چه دولتی چه خصوصی، مشکلات مربوط به تبلیغات و بسیاری مشکلات زیر ساختی دیگر را شناسایی کرده و سعی در رفع دست کم قسمتی از این معضلات دارد اما بی شک این موضوع نیازمند زمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم رونق بیشتر حوزه تئاتر این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر صفی‌پور که امروز در بازدید از تمرین نمایش «مطبخ اربابی» گروه تئاتر پیاده سخن می گفت، اظهار داشت: در تبریز سالن هایی که برای اجرای تئاتر مناسب هستند وجود دارد اما به سبب عدم استفاده مهجور مانده و از طرف مخاطب نیز ناشناخته اند.

وی افزود: حوزه تئاتر یکی از بخش های فرهنگ و هنر استان است که در هر برهه با وجود تمام مشکلات همواره فعالیت داشته و آثار فاخر و قابل قبولی ارائه داده است.

صفی پورخاطرنشان کرد: اداره ارشاد به عنوان متولی بخشی از فرهنگ و هنر استان، وجود تمام مشکلات اعم از کمبود سالن، نبود حمایت های مالی چه دولتی چه خصوصی، مشکلات مربوط به تبلیغات و بسیاری مشکلات زیر ساختی دیگر را شناسایی کرده و سعی در رفع دست کم قسمتی از این معضلات دارد اما بی شک این موضوع نیازمند زمان است.

وی در خصوص مشکل تبلیغات که از طرف اعضای گروه تئاتر پیاده مطرح شد، گفت: ما تمهیداتی اتخاذ کرده و با مسئولان مربوط نیز تعامل کرده ایم تا بیلبوردهایی در سطح شهر به تبلیغ کارهای هنری اختصاص داده شود و این امر به زودی محقق می شود.

صفی پور همچنین در خصوص تعداد روزهای اجراهای عمومی خاطر نشان کرد: به سبب فراوانی گروه تئاتر در تبریز و کثرت درخواست برای اجرای عمومی قدر مسلم برای تقسیم عادلانه سالن های تئاتر شهر بین گروه های مختلف برای اجرا در سال، اداره و مدیریت تئاتر شهر ناچار است که از تعداد روزهای اجراها کم کند تا همه گروه ها نیز بتوانند از سالن ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر به این تعداد گروه های تبریز، گروه های شهرستانی را نیز اضافه کنیم دیگر به هیچ عنوان سالن های تئاتر شهر کفاف اجراهای عمومی را نمی دهند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این ارتباط پیشنهاد کرد: که گروه های تئاتر همت کنند و دیگر سالن های موجود را نیز به مخاطب بشناسانند و ما نیز در این زمینه هر حمایتی که لازم باشد انجام می دهیم.

وی افزود: در حال حاضر سالن خانه هنرمندان و سالن هنرستان میرک، فضاهایی هستند که برای اجرای تئاتر مناسب می باشند اما مهجور و متروک باقی مانده اند.

صفی پور، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ضمن بازدید از تمرین گروه های تئاتر، از نمایش خدای کشتار نیز دیدن کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز