خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس:

منطقه آزاد ارس مزیتی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۴۴۷

این منطقه به عنوان منطقه‌ای راهبردی برای تجارت آزاد و سرمایه گذاری‌های سودآور به شمار می‌رود و با توجه به قوانین مناطق آزاد در ایران، اختیارات وزارتخانه‌ها به این مناطق تفویض و این موضوع موجب رونق سرمایه گذاری و فعالیت‌های اقتصادی شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: این منطقه مزیتی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و حوزه کشورهای مستقل همسو(C. I. S) است.

به گزارش ایلنا به نقل از گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان، علیار راستگو در دیدار اعضای اتاق بازرگانی کشورهای ارمنستان و مجارستان از منطقه آزاد ارس افزود: این منطقه به عنوان منطقه‌ای راهبردی برای تجارت آزاد و سرمایه گذاری‌های سودآور به شمار می‌رود و با توجه به قوانین مناطق آزاد در ایران، اختیارات وزارتخانه‌ها به این مناطق تفویض و این موضوع موجب رونق سرمایه گذاری و فعالیت‌های اقتصادی شده است.

رییس اتاق بازرگانی مجارستان هم با تقدیر از سرعت کم نظیر ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس گفت: بدون شک نظم و سرعت بالا در انجام کار مهم است و این مهم در منطقه آزاد ارس رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری ایجاد می‌کند.

آندرانیک آرشکیان تأکید کرد: سرمایه گذاران و تجار مجارستانی برای حضور در بازار ایران و همکاری با تجار و سرمایه گذاران ایرانی علاقمند هستند و به این منظور بعد از راه اندازی اتاق بازرگانی مجارستان در تهران که بعد از ماه ژانویه انجام می‌شود، نخستین گروه برای مذاکره وارد ایران می‌شود.

در این دیدار نیکوگوس آکوپیان نماینده قانونی اتاق بازرگانی مجارستان و سوان سرکیسیان عضو اتاق بازرگانی مجارستان نیز مباحثمربوط به منظور حضور تجار و سرمایه گذاران مجارستانی در منطقه آزاد ارس را با معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس مورد بررسی قرار دادند.

اتحادیه کشورهای مستقل همسود اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است. تاسیس این اتحادیه توسط روسای جمهوری کشورهای روسیه، روسیه سفید و اوکراین انجام شد و مرکز اصلی آن در مینسک پایتخت روسیه سفید، است.

این اتحادیه در دسامبر سال ۱۹۹۱ در یک قرار روسای جمهوری کشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین و سپس عضو شدن ۹ کشور دیگر، شکل گرفت.

اهداف این اتحادیه، تلاش در باز سازی فضای اقتصادی کشورهای پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز