خبرگزاری کار ایران

مدرس علوم ارتباطات مراکز آموزش عالی تبریز در گفتگو با ایلنا:

ادارات روابط عمومی آذربایجان شرقی نیاز به تحول اساسی دارند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۸۲۶

تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی استان در دولت اصلاحات و ریاست جمهوری آقای خاتمی در هماهنگی، انسجام و آموزش کارشناسان و مدیران روابط استان بسیار مثبت بوده است.

مهمترین ویژگی کارشناسان و مدیران داویر روابط عمومی، جمع آوری دقیق اطلاعات و ارائه آن به عموم بوده و در کنار آن وظایف پاسخگویی به مطالبات عمومی نیز مدنظر است.

مدرس علوم ارتباطات مراکز آموزش عالی تبریز در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز با اعلام این مطلب، اظهار داشت: سیاستگذاری، برنامه ریزی و کاربرد شیوه ها و برنامه های مناسب برای انعکاس مطلوب فعالیت ها و اهداف استراتژیک و حتی جلب مشارکت عمومی، مخاطبان، رسانه ها و مردم از وظایف اصلی کارشناسان روابط عمومی است که متأسفانه در این مقوله مهم نیز نیاز به کار بیشتر در آذربایجان شرقی نیاز است.

محمد فرج پور باسمنجی افزود: متآسفانه عدم اطلاع مدیران ارشد سازمانها و نهادها از نقش و اهمیت روابط عمومی به عنوان بازوی اصلی مدیریت و عنصر موثر کمک کننده به طرح ریزی های استراتژیک و زمینه ساز اجرای بهینه تصمیمات سازمان از یکسو و گماشتن افرادی غیر مرتبط و غیرکارشناس در این حوزه، برخی از ادارات استان را با چالش ارتباطاتی مواجه کرده است.

رئیس اسبق روابط عمومی و مشاور مطبوعاتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با اینکه روابط عمومی صرفا به دنبال اطلاع رسانی از نوع مثبت نیست بلکه باید در کنار اطلاع رسانی به مقوله اطلاع یابی و پاسخگویی به مطالبات مخاطبان نیز توجه کافی شود.

فرچ پور تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی استان را در دولت اصلاحات و ریاست جمهوری آقای خاتمی در هماهنگی، انسجام و آموزش کارشناسان و مدیران روابط استان بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: فعال کردن این شورا در دولت تدبیر وامید نیز می تواند به روند توسعه آذربایجان شرقی کمک کند.

وی با اشاره به پیشینه پرافتخار مطبوعات آذربایجان شرقی در ادوار گذشته اشاره کرد و گفت: هنوز نتوانسته ایم یک روزنامه ملی را با گستره توزیع کشوری در تبریز ایجاد کنیم و در واقع اثر اتفاقات، رویدادها، چالش ها و حتی اخبار توسعه ای استان از انعکاس در سطوح ملی ابتر مانده اند و علاوه بر آن کمبود نیروهای متخصص در حوزه مطبوعات و کم توجهی مقامات محلی به توسعه و رونق روزنامه های محلی نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز