خبرگزاری کار ایران

۵ هزار نفر سالمند تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی به مشهد مقدس می‌روند

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۳۶

طرح حج فقرا(حسرت دیدار) شش سال است که توسط این نهاد اجرا می‌شود.

۵ هزار نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در قالب طرح حسرت دیدار به زیارت بارگاه ملکوتی ضامن آهو حضرت امام رضا(ع) می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: اعزام این تعداد در اوائل آذر ماه سال جاری صورت می‌گیرد.

حسین دشتی تصریح کرد: هستند بسیاری از عاشقان که تا آخر عمر با آرزوی زیارت خانه خدا زندگی می‌کنند و از دنیا می‌روند و این در حالی است که یک زیارت عاشقانه آن‌ها با حضرت رضا(ع) برابر با حجی مقبول محاسبه می‌شود.

دشتی با بیان اینکه ایجاد نشاط روحی و روانی زوار امام رضا(ع) از جمله اهداف این طرح است خاطر نشان کرد: خیرین و مردم نیکوکار استان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۷۷۷ نزد تمامی شعب بانک ملی واریز نمایند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خاطرنشان کرد: اولویت اعزام به مشهد مقدس برای کسانی است که ناتوان وبیمار بوده و یا اولین بارشان باشد.

وی ضمن دعوت از خیرین برای مشارکت در این امر خیر یادآور شد: همه باید همت کنیم تا این کاروان به موقع و در تاریخ اعلام شده به مشهد مقدس اعزام شود.

دشتی گفت: برای اعزام به موقع کاروان حسرت دیدار همت خیرین و مردم نیکوکار را می‌طلبد چرا که بدون مساعدت آنان این امر محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه غنی سازی و توانمند کردن مددجویان راهبرد این نهاد است افزود: امید می‌رود با توانمندی و خودکفا شدن فقرا هیچ نیازمندی در جامعه پیدا نشود.

وی افزود: طرح حج فقرا(حسرت دیدار) شش سال است که توسط این نهاد اجرا می‌شود و تلاش می‌کنیم طی سالهای آتی این کار را به تناوب بر عهده مساجد بگذاریم.

دشتی تاکید کرد: افراد کهنسال زن بالای ۵۵ سال و مرد بالای ۶۰ سال در اولویت اعزام به مشهد مقدس قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز