خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی:

باید واحدهای قدیمی با فناوری جدید آشنا شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۲۷

آنچه در این میان اهمیت دارد ارتباط موثر با بخش خصوصی و همچنین تجاری سازی است که تا زمانی که این دو را رعایت نکرده ایم نمی توان از مفهوم اقتصاد دانش بنیان استفاده کرد زیرا توان و پتانسیلی که بخش خصوصی دارد، می تواند در این زمینه کارآیی لازم را داشته باشد، از سوی دیگر علم و فناوری که تجاری سازی نشود، کارایی ندارد.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی گفت: باید به فکر ارتقای واحدهای تولیدی کنونی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی جهانگیری در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان

افزود: هم اکنون اولویت ما صنایع و واحدهای موجود بوده و اصراری به ایجاد واحدهای جدید نداریم بلکه باید واحدهای قدیمی با فناوری جدید آشنا شده و تجاری سازی این فناوری ها بر عهده واحدهای موجود خواهد بود.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان در صورت وجود آمادگی لازم در بخش خصوصی محقق می شود اظهار داشت: هم اکنون ستاد اقتصاد دانش بنیان در حال رصد واحدها و شرکت های دانش بنیان است و سعی خواهیم کرد با همکاری دانشگاه ها و متخصصان برای دانش بنیان کردن صنایع قدم لازم را برداریم.

جهانگیری ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته گام های خوبی در جهت ارتباط بین علم و صنعت برداشته نشده بود که این امر سبب بدتر شدن وضعیت وحدهای تولیدی و صنایع شده که استان آذربایجان شرقی با تشکیل ستادهای این چنینی اولین گام را در کشور برای ارتقای سطح اقتصاد دانش بنیان برخواهد داشت.

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های سازمان صنعت و معدن در خصوص این ستاد گفت: حمایت از ۱۴۲ واحد دارای پروانه بهره برداری تحقیق و توسعه جهت تبدیل به واحدهای دانش بنیان از طریق اعطای مشوق ها، برگزاری جلسات توجیهی با انجمن های تخصصی ۱۲ گانه صنایع برای ارتباط با مراکز دانشگاه و ایجاد ارتباط با مراکز رشد دانشگاه ها از جمله این راهکارها است.

وی ادامه داد: اما آنچه در این میان اهمیت دارد ارتباط موثر با بخش خصوصی و همچنین تجاری سازی است که تا زمانی که این دو را رعایت نکرده ایم نمی توان از مفهوم اقتصاد دانش بنیان استفاده کرد زیرا توان و پتانسیلی که بخش خصوصی دارد، می تواند در این زمینه کارآیی لازم را داشته باشد، از سوی دیگر علم و فناوری که تجاری سازی نشود، کارایی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز