خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:

پدافند غیرعامل لازمه زندگی سالم است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۸۳

در کشورهایی همچون سوئد، نروژ و کانادا که دچار جنگ نشده اند به پدافند غیرعامل دیدگاه عمیق‌تری وجود دارد در حالی که کشور ما در معرض انواع خطرات است و باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم. / پدافند غیرعامل از ضروریات زندگی امروزی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی پدافند غیرعامل را لازمه زندگی سالم دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد جهانسری که در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان اهرسخن می گفت، افزود: برای این که سالم زندگی کنیم اول باید اثر آسیب را کاهش و به صفر برسانیم و کاهش تهدیدات در جامعه مشهود و زیرساخت‌های نظام قوی شود.

وی با بیان این که پدافند غیرعامل از ضروریات زندگی امروزی است، گفت: در صورت توجه به این موضوع مصون خواهیم ماند و در مواقع خطر، آسیب‌ها کاهش خواهند یافت.

جهانسری افزود: در کشورهایی همچون سوئد، نروژ و کانادا که دچار جنگ نشده اند به پدافند غیرعامل دیدگاه عمیق‌تری وجود دارد در حالی که کشور ما در معرض انواع خطرات است و باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی معنی پدافند غیرعامل را از دیدگاه آمایش سرزمین نگاه کرده اند، پدافند بحثپایداری، تهدیدات و آسیب است که اگر یک مدیر محیط را به خوبی بشناسد قطعاً از آسیب های پیش روی آن جلوگیری خواهد کرد.

جهانسری گفت: مرحله اول در چرخه پدافند غیرعامل، مصون سازی، شناسایی آسیب ها و تهدیدات، به روزرسانی اقدامات، پایش و تولید آمادگی است که هدف از آن حفاظت از امنیت مردم و نظام مدیریتی و ارتقای ضریب آمادگی به شمار می‌رود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در پایان با بیان این که در تولید ابزارآلات جنگی به خودکفایی رسیده‌ایم، افزود: توپ و تانک هیچ اثری در جنگ های آینده نخواهد داشت، بعضی از کشورها سلاحی که ما ۲۰ سال از آن استفاده نکرده ایم امروز خریداری کرده و انبار می کنند ولی نمی دانند که خطر تهدیدات دیگری متوجه آنها شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز