خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تبریز:

جذب دانشجویان نخبه و علاقمند در رشته‌های علوم انسانی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۳۹

دانشمندان کشورمان در رشته‌های علوم تجربی، فنی و پایه در بالاترین جایگاه‌ها و دانشگاه‌های جهان می‌درخشند، ولی در حوزه علوم انسانی جای کار بسیاری وجود دارد.

رییس دانشگاه تبریز، خواستار جذب دانشجویان نخبه و علاقمند در رشته‌های علوم انسانی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برخی نارسائی‌ها در ساختار گذشته آموزش عالی کشور، پذیرش دانشجو بر اساس استعداد و علاقه و اهمیت دادن به علوم انسانی را از جمله نیازهای اصلی کشور عنوان کرد و گفت: دانشمندان کشورمان در رشته‌های علوم تجربی، فنی و پایه در بالا‌ترین جایگاه‌ها و دانشگاه‌های جهان می‌درخشند، ولی در حوزه علوم انسانی جای کار بسیاری وجود دارد، لذا برای ارتقای جایگاه این علوم، جذب دانشجویان نخبه و علاقه‌مند ضروری است که این امر در سیاست‌های کلی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: این سیاست‌ها تضمین کننده توسعه همه جانبه کشور است.

رییس دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به اینکه ثروت امروز تنها محدود به مادیات و دارایی‌های فیزیکی نیست، افزود: برای پیشرفت علمی باید مالکیت‌های فکری از قبیل حق نشر، حق اختراع و… باید محترم داشته شود که کاربردی کردن مالکیت فکری و معنوی و تکمیل زیرساخت‌ها و قوانین و مقررات مربوط مندرج در ابلاغیۀ مقام معظم رهبری راهگشا است.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در دانشگاه تبریز در رابطه با گسترش همکاری‌های بین المللی، حمایت از کرسی‌های آزاد اندیشی، تعامل سازنده با بخش‌های غیر دولتی که مورد تاکیدات معظم له در سال‌های اخیر نیز بوده، تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از این سیاست‌ها در این دانشگاه به اجرا در می‌آید و با این ابلاغیه باید جدیت بیشتری دنبال شود.

پورمحمدی، مدیریت دانش و پژوهش و انسجام بخشی در سیاستگذاری‌های راهبردی را اساس کار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برشمرد و گفت: اخیرا برنامه راهبردی این دانشگاه بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده که در راستای، سیاست‌های کلی علم و فناوری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز