خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی:

سرمازدگی تمام محصولات باغی بستان آباد را نابود کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۱۷

تعیین قیمت خرید تضمینی مناسب محصولات کشاورزی ضروری است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه به علت بروز سرمازدگی در اوایل فصل بهار در استان آذربایجان شرقی، تمام محصولات باغی استان به ویژه شهرستان بستان آباد از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا نوری قزلجه در گفتگو با خبرنگاران افزود: متأسفانه به علت شیوع خشکسالی مداوم، تولید گندم دیم در شهرستان بستان آباد افت شدیدی پیدا کرده است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بستان آباد اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان بستان آباد از قطب‌های بخش کشاورزی کشور و استان محسوب می‌شود اما متأسفانه مردم در این بخش با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به غیر از گندم که از سوی دولت قیمت خرید تضمینی مناسبی برای این محصول در نظر گرفته شده است، قیمت فروش مابقی محصولات کشاورزی تولیدی در شهرستان بستان آباد به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست.

وی گفت: درحال حاضر پایین بودن قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی دغدغه اصلی کشاورزان شهرستان بستان آباد است به طوری که تاکنون سودی حاصل از کشت محصولات کشاورزی نصیب کشاورزان نشده و هر ساله دسترنج این کشاورزان زحمتکش با قیمت بسیار ناچیز ازسوی دلالان خریداری می‌شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی باید هرچه سریع‌تر به منظور جلوگیری از ورشکستگی تولیدکنندگان، تعیین قیمت خریدتضمینی مناسب محصولات کشاورزی شهرستان بستان آباد را دردستور کار خود قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز