خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

ارتباطات فرهنگی تبریز و ارز روم، باید زمینه‌ساز افزایش ارتباطات اقتصادی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۰۸

زمینه‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی تبریز و ارزروم ایجاب می‌کند که روابط بین دو شهر، در سطحی بسیار فراتر از وضعیت فعلی استمرار یابد.

شهردار تبریز در ادامه دیدارهای خارجی خود با شهردار ارز روم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی در دیدار با همتای ارز‌ رومی خود به سابقه همدلی و صمیمیت شهروندان دو شهر اشاره گرد و گفت: خواهرخواندگی دو شهر تبریز و ارز روم در سال‌های اخیر، زمینه‌های ارزشمندی را برای توسعه مناسبات فرهنگی و هنری ایجاد کرده‌است.

وی تاکید کرد: زمینه‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی تبریز و ارز روم، ایجاب می‌کند که روابط بین دو شهر، در سطحی بسیار فرا‌تر از وضعیت فعلی استمرار یابد.

وی با تاکید بر اینکه ایده «هفته نکوداشت تبریز» به منظور پیوند فرصت‌های فرهنگی و اقتصادی طراحی و اجرا می‌شود، افزود: ارتباطات فرهنگی بین دو شهر تبریز و ارز روم، باید زمینه‌ساز افزایش ارتباطات اقتصادی و سرمایه‌گذاری باشد.

شهردار تبریز تاکید کرد: توسعه همکاری در موضوعات و زمینه‌های مختلف مدیریت شهری تبریز و ارزروم، پیوند تاریخی دو ملت ایران و ترکیه را مستحکمتر ‌از گذشته خواهد ساخت.

محمد سکم‌بی، شهردار ارزروم نیز که به منظور حضور در افتتاح هفته نکوداشت، به تبریز سفر کرده‌است، با قدردانی از مهمان‌نوازی شهردار تبریز گفت: پیوند خواهرانه دو شهر تبریز و ارزروم، باید به اجرای برنامه‌های متقابل اقتصادی و فرهنگی منجر شود.

مهمان ویژه هفته نکوداشت تبریز، خاطرنشان کرد: توسعه حوزه‌های سرمایه‌گذاری و تقویت اتاق‌های مشترک بازرگانی، پیوند شهروندان تبریزی و ارزرومی را در میان نسل‌های آتی قوت خواهد بخشید.

در پایان این دیدار که احتشام حاجی‌پور، رئیس شورای استان آذربایجان شرقی، نیز حضور داشت، شهردار ارزروم، گزیده‌ای از صنایع دستی این شهر را به نجفی و حاجی‌پور اهدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز