خبرگزاری کار ایران

همایش قرآنی ۱۰ هزار نفری یاوران ولایت امروز در تبریز برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۳۵

در این همایش از چهره ها، پیشکسوتان و مربیان قرآنی استان آذربایجان شرقی تجلیل و برخی از چهره های قرآنی معرفی می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: امروز نخستین همایش قرآنی ۱۰ هزار نفری یاوران ولایت فقیه روز ۲۲ شهریور در سالن پورشریفی تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام حمید عظیمی گفت: در این همایش از چهره ها، پیشکسوتان و مربیان قرآنی استان آذربایجان شرقی تجلیل و برخی از چهره های قرآنی معرفی می شوند.

وی تجلیل از شهدا و خانواده های شهدا از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد و گفت: قرآن کریم کتاب همه جانبه ونجات بخشی است که پیش از انقلاب مهجور واقع شده بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این کتاب آسمانی از مهجوریت بیرون آمد اما هنوز به جایگاه اصلی خود در جامعه اسلامی نرسیده است.

وی به برنامه های اجرا شدهد در زمینه قرآن از سوی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: در استان ۹۱۲ کلاس آموزش درست خوانی قرآن برای ۱۶ هزار و ۵۱۶ نفر، حفظ یک جزء قرآن برای دو هزار و ۲۰۱ نفر، پیش دبستانی قرآنی با ۸۶۶ نفر از جمله فعالیت های آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوده است.

حجت الاسلام عظیمی با بیان اینکه در مجموع یک هزار و ۴۰۱ کلاس آموزشی برای ۲۴ هزار و ۷۸۱ نفر برگزار شده است، اظهار داشت: هم اکنون ۱۱۷ خانه شهری قرآن، ۱۹۳ خانه روستایی قرآنی، ۸۵ موسسه قرآنی، ۳۹۵ تشکل قرآنی، شش مدرسه صدرا در رشته معارف اسلامی با ۸۵۰ نفر در استان فعالیت می کنند و امسال بیش از ۱۵۰ جلسه محفل قرآنی در استان تشکیل شده است.

وی با انتقاد از کمبود و کسری بودجه بخش فرهنگی گفت: فرهنگ در اسلام زیربناست و اگر مسایل فرهنگی در جامعه به خطر بیفتد تنفس جامعه دچار مشکل می شود و بر این اساس بودجه های مناسب فرهنگی باید در اختیار متولیان فرهنگی باشد تا با تهاجم فرهنگی مقابله شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به بودجه فرهنگی این اداره کل گفت: بودجه فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امسال از سه میلیارد و ۹۱۰ میلیون به چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که قابل توجه نیست.

حجت الاسلام عظیمی همچنین به ساخت مجتمع های فرهنگی در شهرستان های بناب و هریس اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۵ درصد مجتمع فرهنگی بناب پیشرفت فیزیکی دارد و مجتمع شهرستان هریس نیز امسال به مرحله نهایی می رسد که برای ساخت این مجتمع ها پنج میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز