خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی:

سرشماری عمومی کشاورزی آذربایجان شرقی انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۴۶

بیشترین بهره‌برداران کشاورزی در سال ۱۳۸۲، بی‌سواد یا دارای سواد غیررسمی بوده‌اند که یکی از دلایل پایین بودن بهره‌وری در این بخش است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی از آغاز سرشماری عمومی کشاورزی در این استان از پنجم مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حیدر فتح‌زاده در جلسه ستاد سرشماری کشاورزی استان اظهارداشت: بیش از ۳۰۰ مامور در مدت چهل روز این سرشماری را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به سابقه اجرای این سرشماری، گفت: آخرین سرشماری کشاورزی در سال ۱۳۸۲ انجام شد که بر اساس آن ۵.۷ درصد از بهره‌برداران بخش کشاورزی کشور در آذربایجان شرقی ساکن بودند.

حیدر فتح‌زاده افزود: نتایج این سرشماری همچنین حاکی است بیشترین تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی، فعالیت زراعی داشته‌اند و فعالیت‌های باغداری و دامداری در رده‌های بعدی قرار دارند.

فتح‌زاده خاطرنشان کرد: بیشترین بهره‌برداران کشاورزی در سال ۱۳۸۲، بی‌سواد یا دارای سواد غیررسمی بوده‌اند که یکی از دلایل پایین بودن بهره‌وری در این بخش است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی همچنین به سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ اشاره کرد و گفت: ۲۱ درصد از جمعیت شاغلان استان در این سال در بخش کشاورزی فعالیت داشته‌اند و ۱۲ درصد از ارزش افزوده استان نیز مربوط به این بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه سرشماری کشاورزی سال ۹۳، چهارمین سرشماری کشاورزی در کشور است، افزود: ضرورت اجرای این سرشماری از لزوم تولید آمار و اطلاعات بهره‌برداران کشاورزی و اهمیت آمارهای تولید شده برای توسعه روستایی و امنیت غذایی ناشی می‌شود.

فتح‌زاده اضافه کرد: در این سرشماری فعالیت‌های کشاورزی شامل زراعت، باغداری، کشت گلخانه‌ای، پرورش دام(سبک و سنگین)، پرورش طیور، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم و پرورش ماهی مورد احصا قرار می‌گیرد.

وی ثبت و ارسال اطلاعات سرشماری از طریق فرم‌های الکترونیکی روی تبلت را از ویژگی‌های این سرشماری ذکر کرد و گفت: تمام بهره‌برداران ساکن و غیرساکن در تمام آبادی‌های استان و شرکت‌های رسمی و موسسات دارای فعالیت کشاورزی جامعه هدف این سرشماری هستند.

فتح‌زاده افزود: اجرای سرشماری از ۵ مهر تا ۱۸ ابان در سطح استان انجام می‌شود.

وی همچنین همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای هرچه بهتر این سرشماری را خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز