خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته نکوداشت تبریز؛

دایره المعارف دیجیتال تبریز رو نمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۳۶۸

این مجموعه که هم اکنون مراحل تدوین و آماده سازی فنی خود را طی می کند، به منظور معرفی تبریز در بخش های مختلف تاریخی، فرهنگی، هنری، مشاهیر، فرهنگ عمومی و غیره تدوین شده و منتشر خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: همزمان با هفته نکوداشت تبریز، از مجموعه برخط تبریز با عنوان تبریز تاریخ، فرهنگ، هنر و اقتصاد رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد حمیدی تصریح کرد: این مجموعه که هم اکنون مراحل تدوین و آماده سازی فنی خود را طی می کند، به منظور معرفی تبریز در بخش های مختلف تاریخی، فرهنگی، هنری، مشاهیر، فرهنگ عمومی و غیره تدوین شده و منتشر خواهد شد.

وی افزود: این مجموعه در حکم یک دایره المعارف کوچک است که در سه قالب سایت، مالتی مدیا و نسخه موبایل تهیه می‌شود.

حمیدی اظهار داشت: در این مجموعه دیجیتال، با بخشی از مهمترین سرفصل های تاریخ، فرهنگ، تمدن، هنر، اقتصاد و بازرگانی شهر تبریز آشنا می شویم.

دبیر ستاد برگزاری هفته نکوداشت تبریز افزود: عمده مطالب مهم این دایره المعارف تاریخ و فرهنگ و زبان مردم تبریز، نقش مردم تبریز در رویدادهای مهمی از قبیل نهضت تحریم تنباکو، انقلاب مشروطه و دوران شکوهمند انقلاب اسلامی، اولین ها در تبریز، جغرافیا و جمعیت، شرح مختصری از حوادثطبیعی، معرفی و آشنایی با مشاهیر تبریز، جاذبه های گردشگری اعم از اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی، تفریحی، محلات قدیمی و غیره، معرفی مراکز علمی، فرهنگی و هنری این شهر، آداب، رسوم و سنن مردم، صنعت، تجارت و جاذبه های و فرصت های سرمایه گذاری کلانشهر تبریز است.

حجت الاسلام حمیدی در خاتمه تصریح کرد: این مجموعه همچنین دارای آلبوم غنی از فیلم و عکس از تبریز قدیم و امروز است.

هفته نکوداشت تبریز در هفته پایانی شهریورماه از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۷ شهریور، در کل سطح شهر تبریز با برنامه های متنوع و به یادماندنی گرامی داشته می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز