خبرگزاری کار ایران

نگاهی به ۱۳ دوره قبلی هندبال قهرمانی جوانان پسرآسیا

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۹۱۴

در تاریخ ۱۳دوره قبلی رقابت‌های هندبال جوانان، کشورمان در ۹ دوره حضور داشته است که بهترین عنوان کسب شده مقام دومی و مدال نقره ۲۰۰۸ عمان می‌باشد که در دیدار نهایی تیم ما با حساب ۳۱بر۳۰ بازی را به کویت واگذار کرد.

تنها یک روز دیگر به آغاز چهاردهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان پسر آسیا در سال ۲۰۱۴ در تبریز که مجوز حضور سه نماینده قاره کهن برای مسابقات جوانان ۲۰۱۵ جهان در برزیل را هم همراه خواهد داشت، باقی مانده است و تیمهای شرکت کننده یک به یک وارد شهر تاریخی تبریز محل برگزاری رقابت‌ها می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا این مسابقات ازروز شنبه ۱۱ مرداد با انجام دیدار تیمهای عراق و کویت آغاز خواهد شد.

روز شنبه رقابت‌ها با یک بازی دیگر پی گیری می‌شود تا راس ساعت ۱۹ و پس از مراسم افتتاحیه که ساعت ۱۸ در سالن پورشریفی تبریز انجام می‌شود.

تیم ملی کشورمان مقابل ماکائو نخستین بازی خود رابرگزارخواهد کرد.

در تاریخ ۱۳ دوره قبلی رقابت‌ها جوانان کشورمان در ۹ دوره حضور داشته است که بهترین عنوان کسب شده مقام دومی و مدال نقره ۲۰۰۸ عمان است که در دیدار نهایی تیم ما با حساب ۳۱بر۳۰ بازی را به کویت واگذار کرد.

شهر تبریز و کلا کشور ایران برای چهارمین بار است که میزبان این رقابت‌ها می‌شود که قبلا تهران دوبار و مشهد هم یکبار طعم میزبانی را چشیده‌اند.

مسابقاتی که هر دو سال یکبار از سال ۱۹۸۸ به طور مرتب برگزار شده و امسال در سال ۲۰۱۴ میزبانی بازهم نصیب ایران شده است.

اما تیم ملی کشورمان و نتایج ۹ دوره حضور قبلی در این پیکار‌ها به این شرح است:

سال میزبان قهرمان مقام ایران

۱۹۸۸ سوریه کره جنوبی نهم

۱۹۹۰ ایران چین پنج

۱۹۹۶ امارات امارات هشتم

۲۰۰۰ ایران کویت پنجم

۲۰۰۴ هند کویت سوم

۲۰۰۶ ژاپن کویت ششم

۲۰۰۸ عمان کویت دوم

۲۰۱۰ ایران قطر سوم

۲۰۱۲ قطر قطر ششم

در تاریخ این بازی‌ها کویت با یازده حضور و کسب ۹مدال شامل ۵طلا، ۲ نقره و ۲ برنز پرافتخار‌ترین است و در پی آن قطر قرار دارد که سه عنوان قهرمانی و ۲نقره و ۲برنز از سیزده حضور کامل در کارنامه خود دارد. ضمن اینکه نباید از کره جنوبی هم غافل شده که ۷ بار در دیدار نهایی حاضر بوده و حاصل آن ۲قهرمانی و ۵عنوان نایب قهرمانی است.

از جمع قهرمانان دوره‌های قبلی در این دوره تیمهای امارات متحده عربی و چین حضور ندارند.

چهاردهمین دوره رقابتهای قهرمانی جوانان پر آسیا با حضور ۱۲ تیم در دو گروه شش تیمی از فردا کار خود را در تبریز آغاز خواهد کرد و تیم کشورمان در گروه دوم با کشورهای کویت، کره جنوبی، بحرین، ماکائو و عراق همگروه است. گروهی که به گروه مرگ تشبیه شده و شامل سه قهرمان قبلی پیکار‌ها بنامهای کویت و کره جنوبی و بحرین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز