خبرگزاری کار ایران

فرش عشق در نمایشگاه قرآن کریم تبریز به نمایش گذاشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۰۷۹

طراحی و مدیریت این فرش که برای اولین بار در جهان اسلام انجام پدیرفت بر عهده دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز بوده است. / با اتمام فرش نفیس قرآنی، در زمستان ۱۳۸۹ این اثر در دیدار جمعی از مدیران، هنرمندان و اساتید دانشگاه هنر اسلامی تبریز به مقام معظم رهبری تقدیم شد که ایشان نیز این فرش عشق را به آستان مقدس رضوی اهداء کردند.

فرش نفیس قرآنی با عنوان " فرش عشق " در نمایشگاه قرآن کریم تبریز به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایلنا این اثر هنری در غرفه دانشگاه هنر اسلامی جهت بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

طراحی و مدیریت این فرش که برای اولین بار در جهان اسلام انجام پدیرفت بر عهده دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز بوده است.

در این اثر هنری کل قرآن کریم در قالب یک کتاب صحافی شده با اوراقی از فرش دو رویه و در ۷۶ ورق یعنی کمترین

حجم ممکن و در ابعاد ۷۵*۴۵ سانتی متر و رج‌شمار ۸۰ و به خط عثمان طه توسط هنرمندان تبریزی بافته شده است.

خلق این اثر هنری به مدیریت رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز و طراحی و نظارت دانشکده فرش و تیم بافندگی به سرپرستی تقی عباسی انجام پذیرفت.

با اتمام فرش نفیس قرآنی، در زمستان ۱۳۸۹ این اثر در دیدار جمعی از مدیران، هنرمندان و اساتید دانشگاه هنر اسلامی تبریز به مقام معظم رهبری تقدیم شد که ایشان نیز این فرش عشق را به آستان مقدس رضوی اهداء کردند.

نمایشگاه قرآن کریم تبریز تا بیست و سوم تیرماه جاری از ساعت ۱۸ الی ۲۳ در محل سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز برپا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز