خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی آذربایجان شرقی:

موضوع احیای دریاچه ارومیه را زمان‌بر نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۵۸۲

دریاچه ارومیه در مدت زمان یکسال خشک نشده که بخواهیم در مدت زمان یکسال آبگیری کنیم. / جسد دریاچه ارومیه را کرکس‌ها تشییع می‌کنند.

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: نباید بگوییم که دریاچه ارومیه را خدا خشکاند بلکه همه ما در قبال خشک شدن دریاچه ارومیه و بحران آن مقصریم.

به گزارش ایلنا از تبریز، احتشام حاجی‌پور در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز با اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهار داشت: باید برای احیای دریاچه ارومیه پکیج کاری مدونی تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه در مدت زمان یکسال خشک نشده که بخواهیم در مدت زمان یکسال آبگیری کنیم، خاطرنشان کرد: پکیج کاری دریاچه ارومیه برای بخش‌های مختلف جامعه و احاد جامعه باید تشکیل شود.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم در حوضه دریاچه ارومیه کافی نیست، متذکر شد: بحران دریاچه ارومیه و مضرات آن هنوز از سوی مردم به وضوح لمس نشده است و تا زمانی که مضرات این بحران به گوش مردم نرسد، مردم عمق بحران را درک نخواهند کرد تا با دولت همراهی کنند. بنابراین باید فرهنگ همراهی با دولت برای احیای دریاچه ارومیه در مردم ایجاد شود.

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بحران خشک شدن دریاچه ارومیه، منطقه‌ای نیست بلکه ملی و فراملی است و چالشی جهانی است که حرکت و عزم ملی را می‌طلبد و باید اثرات ملی این درد را ارزیابی کنیم.

حاجی‌پور با انتقاد از نحوه برداشت نمک از دریاچه ارومیه گفت: وضعیت دریاچه ارومیه همانند فرزندی است که مرده است و نحوه نادرست برداشت نمک از آن همانند کرکس‌هایی است که جسد دریاچه ارومیه را متلاشی می‌کنند و جسد دریاچه ارومیه را کرکس‌ها تشییع می‌کنند.

وی افزود: با برداشت نادرست نمک از دریاچه، نمک روی زخم آن نپاشیم و درد آن را گسترش ندهیم.

وی با بیان اینکه به عنوان شورای‌های استان از دولت و نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه تقاضا داریم به این موضوع دریاچه ارومیه خارج از بوده توجه کنند، تصریح کرد: رییس جمهور و ستاد احیای دریاچه ارومیه، موضوع احیای دریاچه را زمان بر نکنند، بلکه با تسریع در ترخیص کل بودجه، این بحران را مهار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز