خبرگزاری کار ایران

واکنش نوربخش به توقف بیمه کارگران ساختمانی در آذربایجان شرقی، لرستان و بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۳۳۰

سقف پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی تا پایان برنامه پنج ساله پنجم ۸۰۰ هزار نفر بوده که پر شده است / تنها بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه بعد از ماه رمضان و قبل از هفته دولت افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نسبت به توقف بیمه کارگران ساختمانی در سه استان آذربایجان شرقی، بوشهر و لرستان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «تقی نوربخش» در نشست خبری که صبح امروز(۱۷ تیر) در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، گفت: این سازمان حذف دفترچه تامین اجتماعی و جایگزینی آن با کارت هوشمند درمان، حذف فرانشیز مستمری بگیران و تسویه کامل با مراکز درمانی کل کشور را در دست اقدام دارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه چرا بن کارگری مشمول کسر حق بیمه نمی‌شود، افزود: مزایای نقدی و غیرنقدی مستمر مشمول حق بیمه می‌شوند و مبنای پرداخت حق بیمه هستند. در سنوات گذشته نیز طبق قانون تامین اجتماعی اجرا شده است. با توجه به تورم بیش از ۴۰ درصدی و رشد اقتصادی ۶/۸ - درصد(بنا به اظهار مرکز آمار ایران) سازمان جهت‌گیری‌اش را در راستای رونق کارآفرینی و سرمایه‌گذاری قرار داده است. همچنین سازمان تامین اجتماعی در خصوص حل این مشکل به شورای عالی کار پیشنهاد داده که بن کارگری را غیرنقدی و غیر مستمر کنند تا مشمول کسر حق بیمه نشود که اگر اتفاق بیفتد سازمان تامین اجتماعی آن را انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه «آیا بازرسان سازمان تامین اجتماعی برای بررسی حادثه شغلی که هفته گذشته در خط ۷ متروی تهران اتفاق افتاد و منجر به مرگ دو کارگر شد در محل حادثه حاضر شدند»، بیان کرد: پرداخت غرامت حوادثکار از وظایف سازمان است اما تلخ‌تر از آن نباید برای کارگری چنین اتفاقی بیفتد و ایمنی محیط کار مهم‌تر از همه است. مسئولیت این امر به عهده کارفرما بوده اما سازمان تامین اجتماعی خود را متعهد به مشارکت در ایجاد ایمنی در محیط کار می‌داند که در سال‌های گذشته متوقف مانده بود.

نوربخش در پاسخ به سوال سوم خبرنگار ایلنا در خصوص علت لغو بیمه اجباری کارگران ساختمانی در سه استان آذربایجان شرقی لرستان و بوشهر، تصریح کرد: ما بیمه اجباری کارگران ساختمانی را متوقف نکردیم. سقف پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی تا پایان برنامه پنج ساله پنجم ۸۰۰ هزار نفر بوده که پر شده است. در حال حاضر با توجه به مشکلات به وجود آمده، سازمان با یاری انجمن صنفی کارگران و کمیسیون بهداشت مجلس در حال تدوین قانونی است که این مشکلات حل شود.

وی با تایید تعداد اندک بیمارستان‌های تامین اجتماعی در مناطق ویژه عسلویه اظهار کرد: تنها بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه بعد از ماه رمضان و قبل از هفته دولت با بخش‌های زایشگاه، بستری، اتاق عمل و تجهیز پرسنل افتتاح خواهد شد. همچنین طی قراردادی سه جانبه میان سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و وزارت نفت، استفاده مشترک از خدمات درمانی بیمارستان‌های جم و کنگان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان از افتتاح بیمارستا‌ن‌های تامین اجتماعی در عسلویه، بیرجند و کرمان در هفته دولت خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز