خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

تعداد بیکاران آذربایجان شرقی بیش از ۱۶۴ هزار نفر است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۷۴۳

از این تعداد ۸۱ درصد مرد و ۱۹ درصد را بانوان در سنین کار تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت بر اساس آخرین آمار تعداد بیکاران آذربایجان شرقی بیش از ۱۶۴ هزار نفر است.
به گزارش خبرنگار ایلنا میر احد حسینی که در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر و اعضای هیئت مدیره تشکل‌های کارگری آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان سخن می‌گفت با ارایه گزارشی از وضعیت کار، تولید، صنعت، اشتغال و رشد اقتصادی استان، افزود: از این تعداد ۸۱ درصد مرد و ۱۹ درصد را بانوان در سنین کار تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه از جمعیت سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفری آذربایجان شرقی یک میلیون و ۳۰۷ هزار نفر فعال هستند خاطرنشان کرد: از این رقم بانوان ۱۳ درصد و مردان ۸۷ درصد را تشکیل می‌دهند.
حسینی نرخ بیکاری سال ۹۱ در استان را سه صدم درصد بالا‌تر از متوسط کشور عنوان کرد و گفت: ۴۱ درصد شاغلان در بخش صنعت و تولید، ۳۷ درصد در بخش خدمات و ۲۱ درصد در بخش کشاورزی تشکیل می‌دهند
وی افزود: نرخ اشتغال در سنین ۱۵ تا ۲۴ سال در آذربایجان شرقی ۱/۲۶ درصد است که این رقم نسبت به متوسط کشور ۲ درصد بیشتر‌تر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی بیشترین نرخ بیکاری در استان را به ترتیب در شهرهای میانه، تبریز و جلفا با ۴۴/۱۳،۶۹/۱۲ و ۱/۱۱ درصد اعلام کرد و گفت: کمترین نرخ بیکاری به ترتیب در شهرهای خداآفرین، شبستر، هریس و بناب با ۲/۴،۶/۴،۸/۴ و ۶/۶ مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: متأسفانه از سال ۸۴ تا ۹۱ همواره نرخ بیکاری در استان افزایش پیدا کرده است، هم اکنون رشد اقتصادی ۳ درصد است که اگر این رشد به ۸ درصد برسد، نرخ بیکاری بار دیگر کاهش خواهد یافت، در حقیقت افزایش رشد اقتصادی مساوی با کاهش نرخ بیکاری است.
حسینی افزود: ۳۶ هزار و ۸۸۱ نفر کارگر هم اکنون تحت پوشش تشکل‌های کارگری در استان هستند، افزون بر این‌که ۴۶۱ تشکل کارگری و کارفرمایی در آذربایجان شرقی فعالیت دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز