خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

برگزاری یک هزار برنامه، فرهنگی، هنری، آموزشی، مهارتی، گردشگری و ورزشی

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۱۲۱

طرح‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در آذربایجانشرقی در سال ۹۳ با جدیت اجرایی و نظارت خواهد شد.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از اجرایی شدن نزدیک به یک هزار برنامه، فرهنگی، هنری، آموزشی، مهارتی، گردشگری و ورزشی در سطح استان توسط دستگاههای متولی اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا اکبر فرج الهی در نشست تخصصی هیات ورزشهای همگانی استان گفت: طرح‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در آذربایجان‌شرقی در سال ۹۳ با جدیت اجرایی و نظارت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: به جهت برگزاری رقابت‌های فوتبال جام جهانی و تعطیلی زود‌تر از موعد مقرر مدارس و اتمام امتحانات آخر سال در خرداد ماه، تعطیلات تابستانی زود‌تر آغاز شده و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با همکاری ارگان‌ها و نهادهای ذیربط در تمامی شهرستان‌ها، طرح‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با جدیت آغاز و نظارت دقیق به عمل خواهد آمد.
فرج الهی افزودد: جوانان در دوران سازندگی و فعالیت‌های جهادی و در زمینه موفقیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی هم نقش بسزایی داشته‌اند و هر زمان که ماموریتی به جوانان محول شده آن را به نحو احسن انجام داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه یک سوم از جمعیت ۳.۸ میلیون نفری استان، جوان هستند، اظهار داشت: این تعداد از جوانان نیروی بالقوه‌ای است که تمام دستگاه‌ها بدون استثنا می‌توانند در راستای ماموریت‌های خود از ظرفیت جوانان استفاده کنند، بنابراین ما همه دستگاه‌ها را به عنوان عضو ستاد ساماندهی امور جوانان می‌شناسیم.
فرج الهی افزود: تغییرات رویکردی اساسی در برنامه‌های فراغتی حوزه نوجوانان و جوانان اجرایی خواهد شد و بومی کردن اوقات فراغت و فعال کردن بخش‌های خصوصی و غیردولتی مد نظر بخش جوانان است.
وی خاطرنشان کرد: بومی کردن اوقات فراغت، استفاده از پتانسیل استان جهت برنامه ریزی‌های فراغتی، استفاده از نوآوری‌ها در طرحهای اوقات فراغت مشارکت دادن جوانان و خانواده در برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های فراغتی فعال کردن بخش‌های خصوصی و غیردولتی درخصوص اوقات فراغت مد نظر برنامه‌های سال ۱۳۹۳ است.
فرج الهی افزود: در این تغییر رویکردی بر تقاضامحوری به جای عرصه محوری برنامه‌های فراغتی، توجه به نشاط و شادابی و احساس لذت و رضایتمندی و همچنین از توجه اساسی به مناطق محروم و روستا‌ها را از عمده‌ترین تغییرات رویکردی در حوزه اوقات فراغت تاکید است.
وی افزود: اوقات فراغت یکی از دغدغه‌های اصلی اداره ورزش و جوانان آذربایجانشرقی اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در استان که این وظیفه مهم الهی و در راستای سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و وزارت ورزش و جوانان به حول و قوه الهی با قدرت و اقتدار انجام یافت و بر اساس اعلام سامانه اوقات فراغت کل کشور، اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در بین ادارات ورزش و جوانان کشور در بحثطرح غنی سازی اوقات فراغت با اجرای برنامه‌های ورزشی با رویکرد علمی، فرهنگی و مذهبی از رتبه پانزدهمی در کشور در سال ۱۳۸۸ به رتبه سومی از لحاظ تعداد شرکت کننده ثبت شده در کل کشوردر سال ۱۳۹۱ ارتقاء یافته است و این ارتقاء در سال ۹۳ رشد قابل توجهی با تلاش هیاتهای ورزشی استانی خواهد داشت.
فرج الهی با اشاره به اینکه برنامه‌های مورد اشاره در قالب کتابچه اطلاع رسانی اوقات فراغت تهیه و در اختیار جوانان و خانواده‌ها قرار گرفته است.
معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان گفت: بعد از تقسیم کار استانی اوقات فراغت جلسات تخصصی در بعضی از دبیرخانه‌های تخصصی برگزار و در بعضی نیز در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز