خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

کارگران پاسداران سنگرهای تولید، صنعت و اقتصاد کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۷۵۹

هماهنگی کم‌نظیری میان نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف برای بزرگداشت هفته کارگردر استان آذربایجان شرقی به وجود آمده است. / مادامی که اندیشه صیانت و دفاع از حقوق کارگران در رأس امور باشد، مسئولان ذیربط مورد حمایت جامعه کارگری خواهند بود.

نشست اعضای ستادهای فرعی کارخانجات استان به مناسبت هفته کارگر با هدف تشریح برنامه‌های اجرایی هفته کارگر و بررسی مسائل کلان کار، تولید و صنعت آذربایجان شرقی در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز برگزار شد.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در این نشست در سخنانی از کارگران به عنوان پاسداران سنگرهای تولید، صنعت و اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: نقش، جایگاه و شأن کارگر به قدری والاست که به جرأت می‌توان گفت؛ ارتقای وضعیت معیشتی کارگران بایستی مهم‌تر از نان شب مسوولان باشد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر در آذربایجان شرقی اظهار داشت: هماهنگی کم‌نظیری میان نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف برای بزرگداشت هفته کارگر به وجود آمده است.
وی با تشریح برنامه‌های پیش بینی شده در جهت گرامیداشت این هفته خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی دقیق، منظم و صحیح می‌توان از این هفته بهترین استفاده را در جهت تبیین مطالبات و مشکلات قشر زحمت‌کش و تلاشگر کارگری استان بهره جست.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با تقدیر از نگرش صحیح و ارزشی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نسبت به قشر کارگری جامعه گفت: اعلام می‌کنیم، مادامی که اندیشه صیانت و دفاع از حقوق کارگران در رأس امور باشد، مسئولان ذیربط مورد حمایت جامعه کارگری خواهند بود.
رییس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز با تأکید بر این‌که امسال تجمع بزرگ کارگران استان همزمان با روز جهانی کارگر در سالن ۶ هزار نفری شهید پورشریفی باغشمال تبریز برگزار خواهد شد، افزود: انتظار داریم نمایندگان تشکل‌های کارگری با انسجام و نظم هر چه تمام‌تر با لباس کارگری در این همایش بزرگ حضور داشته باشند.
صادق‌زاده با بیان این‌که محور برنامه‌های هفته کارگر صیانت از تامین اجتماعی به ویژه دفاع از بخش درمان این سازمان است، افزود: گفته می‌شود با اجرای نظام بیمه سلامت با سایر صندوق‌های خدمات درمانی ادغام خواهد شد، که بایستی این موضوع مهم در روز جهانی کارگر مورد توجه است.
همچنین چمنی، عضو هیات مدیره انجمن‌های عالی کارگری کشور نیز در این نشست در سخنانی با بیان این‌که کارگران بیشترین سهم را در اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند، اظهار داشت: حقیقت امر آنست که کارگران با کمترین حقوق بیشترین بهره وری را دارند.
وی با اشاره به این‌که حق گرفتنی است و کارگران باید خود نسبت به احقاق حقوق حقه خود دست به کار شوند، خاطرنشان کرد: طی جلسات متعددی که با مسئولان داشته‌ایم، توافق شده که اگر دولت نتواند در مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها، تورم را کنترل کند، بار دیگر در حقوق کارگران بازنگری صورت گیرد.
حمید جبارپور، مسئول امور اعضای خانه کارگر تبریز نیز در سخنانی هفته کارگر را فرصتی برای توجه و تغییر نگرش به شأن و جایگاه کارگران دانست و اظهار داشت: متأسفانه به جای اینکه هفته کارگر فرصت جشن و شادی این قشر زحمت کش باشد، تبدیل به روزهایی جهت تبیین مطالبات چندین ساله شده است.
فتحی، معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته کارگر و خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(ص) بر ۲ دست بوسه زده است، یکی دستان حضرت صدیقه طاهره(س) و دیگری دست کارگر است، که این امر شأن و جایگاه کارگران را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به شعار سال ۱۳۹۳ گفت: اقتصاد و فرهنگ لازم و ملزوم یکدیگرند، در حقیقت باید اذعان داشت که عزم ملی و مدیریت جهادی فرمول عملیاتی اقتصاد و فرهنگ محسوب می‌شوند، بدون تدبیر و جهاد در این دو عرصه نمی‌توان مقابل تحریم‌های اقتصادی و تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کرد.
فتحی با تأکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی مبانی و اصول مختلف در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی دارد، گفت: در این میان نقش کارگران بی‌بدیل و ارزشمند است، در شرایطی که دشمنان نظام به دنبال ایجاد فضای منفی و ملتهب برای جلوگیری از سرمایه گذاری در کشور هستند، این کارگران هستند که بایستی به مقابله با چنین القائات غلطی بروند.
گفتنی است، در پایان این مراسم جزئیات ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته کارگر تشریح و پوسترهای مربوط به برنامه‌های این هفته میان نمایندگان و اعضای ستادهای فرعی کارخانجات استان توزیع شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز