خبرگزاری کار ایران

در آیین رونمایی از کتاب «تجمع ممنوع» عنوان شد:

اهتمام نویسندگان به نگاشتن خاطرات رزمندگان

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۰۹۴

مسئله دیگری که باید در روایت خاطرات بایستی به آن توجه شود، وقایع نگاری درست و صحیح می‌باشد چرا که اگر شکافی بین درستی وقایع و خود واقعه پیش آید، خدایی ناکرده مسیر انحرافی گشوده خواهد شد.

ایلنا: طی آیینی از کتاب «تجمع ممنوع» به قلم مسعود زین العابدین با حضور آزادگان سرافراز و نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی به ویژه با حضور آزاده سرافراز محمد علی ملتجایی فرید، راوی خاطرات این کتاب در محل حوزه هنری آذربایجان شرقی رونمایی شد.
به گزارش ایلنا رئیس حوزه هنری هنری استان آذربایجان شرقی در این آیین گفت: هنرمندان به ویژه جوانان و نویسندگان استان این رسالت را بر عهده دارند که بخشی از عمر گرانمایه خود را به ثبت کردن تاریخ شفاهی که‌‌ همان خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌باشد، صرف نمایند.
حسن میلانی ادامه داد: در ثبت و نگارش خاطرات و رشادت‌های رزمندگان حق علیه باطل باید به نکات ریزی که در خاطرات آن بزرگواران وجود دارد پرداخته شود تا نسل آینده با تمام جزئیات با عملکردهای آن‌ها آشنا شوند.
وی اظهار داشت: مسئله دیگری که باید در روایت خاطرات بایستی به آن توجه شود، وقایع نگاری درست و صحیح می‌باشد چرا که اگر شکافی بین درستی وقایع و خود واقعه پیش آید، خدایی ناکرده مسیر انحرافی گشوده خواهد شد.
میلانی افزود: لذا برای جلوگیری از انحراف باید نویسندگان جوان به تمام جزئیات زندگی رزمندگان در قبل و بعد از جنگ تحمیلی توجه نمایند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسعود زین العابدین نویسنده کتاب تجمع ممنوع که خاطرات آزاده سرافراز محمد علی ملتجایی فرید را گردآوری و تدوین نموده است، به موارد گفته شده عمل نموده است.
رئیس حوزه هنری هنری استان آذربایجانشرقی ویژگی‌های شاخص کتاب تجمع ممنوع را هم اسارتی بودن با شهیدخلیل فاتح و سیدآزادگان حاج آقا ابوترابی عنوان کرد و گفت: همچنین از ویژگی‌های دیگر این کتاب اختصاص یافتن آن به خاطرات اولین گروه اسیران آزاد شده است.
میلانی همچنین اضافه کرد: کتاب فوق در شمارگان یک هزار و ۱۰۰ نسخه و در ۲۵۸ صفحه توسط حوزه هنری استان آذربایجانشرقی با همکاری انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
شایان ذکر است این مراسم با حضور فعالان عرصه ادبیات پایداری از جمله سرکار خانم معصومه سپهری نویسنده کتاب‌های ارزشمند لشکر خوبان و نورالدین پسر ایران و نیز عبدالمجید نجفی، مهدی نعلبندی برگزار شد.
گفتنی است، کتاب خاطرات آزاده سرافراز محمد علی ملتجایی فرید با نام «تجمع ممنوع» توسط حوزه هنری آذربایجانشرقی با همکاری انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز