خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

اصحاب رسانه بازوان توانمند حوزه فرهنگ هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۰۲۱

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اعضای خانه‌ مطبوعات، ‌اعضای انجمن مدیران مسوول و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران این استان دیدار کرد.

ایلنا: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار اعضای خانهٔ مطبوعات، ‌اعضای انجمن مدیران مسوول و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران این استان، اصحاب رسانه را بازوان توانمند حوزهٔ فرهنگ و هنر برشمرد.
به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صفی‌پور در این نشست مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی خواند و گفت: مطبوعات باید با ارائهٔ تحلیل‌های صحیح و مبتنی بر حقیقت، زمینه‌ساز بالندگی و تعالی جامعه باشند.
وی افزود: درک صحیح و انعکاس درست مسائل، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی شفاف و موثق می‌تواند در افزایش کارآیی و ثمربخشی مطبوعات و همچنین تبیین جایگاه شایسته و شاخص آن موثر باشد.
صفی‌پور گفت: همراه و همراستا بودن مطبوعات و ادارهٔ ارشاد در کنار هم و تعامل سازندهٔ این دو می‌تواند راهگشا بوده و بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه را مرتفع نماید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر لزوم مستند بودن مطالب ارائه شده در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: تبادل نظر در رابطه با شیوه‌های برگزاری برنامه‌ها و ارائهٔ راهکارهای مناسب و انتقادات سازنده و انعکاس محاسن و معایب دستگاه‌ها و نهاد‌ها در اجرای برنامه‌های مختلف باید اولویت کاری اصحاب رسانه باشد.
وی تاکید کرد: روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های محلی و استانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود می‌توانند نقش موثری در معرفی فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی داشته باشند.
صفی‌پور گفت: واگذاری امور به انجمن‌ها و کانون‌ها از اولویتهای کاری ادارهٔ کل ارشاد محسوب می‌شود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر همراهی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های مردم محور و NGO‌ها و نظارت بر فعالیتهای آنان، ‌تاکید دارد.
وی افزود: اساس همکاری با تشکل‌های مردم محور در حوزهٔ فرهنگ و هنر بر حمایت استوار است نه رقابت.
صفی‌پور با اشاره به رویکرد دولت دررابطه با مطبوعات گفت: دولت با نگرش مبتنی بر تدبیر و امید خواهان همراهی رسانه‌ها بوده و این ادارهٔ کل نیز در چارچوب قوانین و نگرش دولت نسبت به مطبوعات و رسانه‌ها حرکت خواهد کرد.
براساس این گزارش در پایان این نشست اعضای حاضر به ارائهٔ راهکارهایی درخصوص ارتقای مطبوعات استان و همچنین تبیین برخی مشکلات فرا روی فعالان این عرصه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز