خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان شرقی:

یک هزار نفر تاکنون در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی ثبت نام کردند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۷۱۹

شهرستان های هادیشهر، مرند، شبستر، تسوج، ملکان، بناب، مراغه، آذرشهر، میانه، هشترود و اهر دارای مدرسه علمیه هستند و شهرهای سراب و بخشایش نیز در شرف دریافت کد، جهت پذیرش طلبه هستند، در شهر تبریز نیز هفت مدرسه علمیه فعالیت می کنند.

ایلنا: معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی از ثبت نام یک هزار نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی قربانی، امروز سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۹ حوزه علمیه در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، اظهار داشت: حوزه های علمیه در حال حاضر به صورت مدیریت های استانی فعالیت می کنند و زیرمجموعه های آموزشی و پژوهشی نیز در این واحدها مدیریت می شوند.

وی افزود: شهرستان های هادیشهر، مرند، شبستر، تسوج، ملکان، بناب، مراغه، آذرشهر، میانه، هشترود و اهر دارای مدرسه علمیه هستند و شهرهای سراب و بخشایش نیز در شرف دریافت کد، جهت پذیرش طلبه هستند، در شهر تبریز نیز هفت مدرسه علمیه فعالیت می کنند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی از آغاز پذیرش حوزه های علمیه در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: پس از امتحان ورودی و مصاحبه اولیه، طلبه های جدید برای تحصیل در مدارس علمیه استان پذیرش می شوند که پذیرش تا ۲۵ اسفندماه امسال ادامه دارد که ۶۰۰ نفر پذیرش می شوند.

وی با اشاره به شرایط پذیرش حوزه های علمیه اظهار داشت: طلاب جدید در سه مقطع سیکل، دیپلم و تحصیلات دانشگاهی پذیرش می شوند، که البته برای مقطع سوم راهنمایی معافیت تحصیلی مطرح است و پس از فارغ التحصیلی نیز بحثخدمت در جای خود محفوظ است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد طلبه های مشغول به تحصیل در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مجموع طلبه های استان سه هزار و ۵۰۰ نفر است که هزار نفر در شهر تبریز تحصیل می کنند.

وی با اشاره به زمان آزمون گفت: آزمون ورود به حوزه علمیه شهر تبریز همزمان با سراسر کشور در ۲۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۳ در مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار می شود.

- تحقیق و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در جایگاه خوبی قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در ادامه با تشریح فعالیت های پژوهشی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: روال تحصیلی حوزه های علمیه با سایر مراکز علمی پژوهشی متفاوت است، چرا که طلاب نیازمند تحقیقات دائمی برای حضور در کلاس درس هستند که امر پژوهش را در حوزه های علمیه تقویت می کند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی افز. ود: درصد تحقیقات نوشتاری و نرم افزاری حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی به نسبت جمعیتی در رتبه های بالاست.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی تاکید کرد: حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در جنبش نرم افزاری در بین مراکز علمی در رتبه بالایی قرار دارند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه یادآور شد: المپیاد علمی پژوهشی شمالغرب کشور در پنج مرحله به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی افزود: از ۳۰ رتبه المپیاد علمی پژوهشی طلاب شمالغرب کشور، ۲۲ رتبه توسط طلاب حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی کسب شده است.

وی ادامه داد: جایگاه علمی و پژوهشی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در مرتبه خوبی قرار دارد به طوری که رتبه اول شمالغرب کشور را با قاطعیت در اختیار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان اینکه چهار مرکز تخصصی با چهار رشته تخصصی هم اکنون در شهر تبریز فعالیت می کنند تاکید کرد: کارگاه های آموزش و پژوهش ویژه طلاب در مدارس علمیه برگزار می شود، اما به علت مراکز متعددعلمی پژوهشی آمار دقیقی از پژوهش حوزه های علمیه در دسترس نیست.

وی با اشاره به مشکلات ظرفیت حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ظرفیت بزرگ ترین مدرسه استان آذربایجان شرقی هم اکنون تکمیل است و نبود فضا یکی از بزرگ ترین مشکلات حوزه های علمیه استان است، اما باتصمیم شورایعالی حوزه های علمیه رایزنی جهت مکان مناسب جهت احداثبزرگ ترین مدرسه علمیه شمالغرب کشور صورت گرفت که بحثقسمت هایی از پادگان ۲۱ حمزه مطرح شد اما از آنجایی که این پادگان خالی نشده و تملک آن حالت قطعی پیدا نکرده اقدامی صورت نگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز