خبرگزاری کار ایران

سفیر آذربایجان در ایران:

گروه ویژه‌ای در حال بررسی لغو ویزا برای اتباع ایرانی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۵۹۹

ما به حل این موضوع در آینده نزدیک خوشبین و امیدوار هستیم.

ایلنا: سفیر جمهوری آذربایجان از پل مرزی جلفا در منطقه آزاد ارس بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار " ایلنا " سفیر جمهوری آذربایجان در حاشیه بازدید از از پل مرزی جلفا در مرز ایران با نخجوان در منطقه آزاد ارس گفت: گروه ویژه‌ای در حال بررسی لغو ویزا برای اتباع ایرانی هستند و ما به حل این موضوع در آینده نزدیک خوشبین و امیدوار هستیم.
جوانشیر آخوندوف که در راس هیاتی با استقبال معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس وارد ایران شد در طی نشستی با مدیران این منطقه اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده و تمایلات مناسب بین دو کشور برای توسعه روابط بزودی مسئله روادید برای اتباع ایرانی نیز مرتفع می‌شود.
وی اظهار داشت: دولت آذربایجان علاقمند به توسعه روابط و مناسبات با کشور ایران است و لغو روادید که ناشی از برخی مسایل فیمابین بود، به نفع هر دو کشور است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس نیز در این نشست لغو روادید را خواسته مردم ایران و آذربایجان عنوان کرد و گفت: پیشینه مشترک تاریخی و علایق و اشتراکات فرهنگی و بخصوص ارتباطات خانوادگی بین مرزنشینان این منطقه و منطقه نخجوان عامل مهم توسعه مناسبات بین دو کشور و عمیق بودن آن است.
علیار راستگو با تقدیر از همکاری مقامات دو کشور برای راه اندازی سریع پل جدید جلفا افزود: باید با وجود منطقه آزاد ارس در این منطقه مرزی که از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و در این فضای اقتصادی جهانی، هر دو کشور به نفع و بهره مناسب برسند.
وی گفت: فرودگاه نخجوان در نزدیکی این منطقه می‌تواند ظرفیت مناسبی برای بهره برداری سرمایه گذاران و تجار خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در این منطقه باشد.
راستگو اظهار داشت: احداثپل جدید ایران - آذربایجان در منطقه قلی بیگلو و گورادیز می‌تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور و سایر کشورهای منطقه باشد و موجبات تسهیل ارتباطات ترانزیتی در منطقه خواهد شد.
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران نیز با استقبال از طرح این موضوع، بر بررسی مجدد احداثپل جدید تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز