خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

رفع مشکلات تولید و توسعه کشاورزی به تعامل تمامی نهادهای اجتماعی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۴۶۹

درحال حاضر، نیاز جامعه به فضای سبز بیشتر از احداثخانه باغ‌ها بوده و تغییرکاربری قانونی و مجاز اراضی باغی وزراعی، فقط شامل اراضی درجه دوم و درجه سوم است که از نظر اقتصادی ارزش افزوده تولیدی بالایی را به همراه ندارد آلودگی اخیر هوا درکلانشهر تبریز ثابت کرد که اگر در طبیعت کاری به صورت غیراصولی و غیر علمی انجام گیرد، عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با امیدواری زیاد و توکل به یاری خداوند، تلاش داریم برنامه‌های دولت تدبیر وامید را در راستای توسعه بخش کشاورزی، با حل مسائل و مشکلات بخش تولید و پیش روی توسعه، به درستی انجام داده و در این راستا تعامل و همکاری تمامی نهادهای اجتماعی در دسترسی به اهداف کاملا موثر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا کریم مهری در نشست با اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی در چارچوب توسعه تعامل و همکاری مشترک، افزود: گسترش همکاری در حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تاکید بر حفظ محیط زیست از جمله زمینه‌های مهم همکاری مشترک در راستای تحقق سیاست‌های دولت در برون رفت از مشکلات در سایه تدبیر و تعامل می‌تواند باشد.
وی گفت: تحقق اقتصاد مقاوتی در حوزه مهم کشاورزی در راستای افزایش کمی وکیفی محصولات تولیدی، نیازمند برون رفت از مشکلات این بخش با برنامه برنامه ریزی دقیق و همه سونگر بوده تا اهداف تعریفی قابل دسترس باشد.
- مشکلات ناشی از آلودگی هوا در شهر تبریز
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به مشکلات ناشی از آلودگی هوا در شهر تبریز و برخی از دیگر شهرهای آذربایجان شرقی، اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که درسطح شهرستان‌ها وجود دارد، این است که بعضی افراد سودجو با تخریب غیرمجاز منابع طبیعی و باغ‌ها اقدام به ساخت و ساز کرده و این امر می‌تواند پیامدهای بسیار ناگواری را در بخش کشاورزی به بار آورد.
مهری افزود: درحال حاضر، نیاز جامعه به فضای سبز بیشتر از احداثخانه باغ‌ها بوده و تغییرکاربری قانونی و مجاز اراضی باغی وزراعی، فقط شامل اراضی درجه دوم و درجه سوم است که از نظر اقتصادی ارزش افزوده تولیدی بالایی را به همراه ندارد آلودگی اخیر هوا درکلانشهر تبریز ثابت کرد که اگر در طبیعت کاری به صورت غیراصولی و غیر علمی انجام گیرد، عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
- برداشت اصولی از معادن سطح استان ضروری است
وی با اشاره به اهمیت برداشت اصولی از معادن سطح استان وجلوگیری از آسیب رسانی و تخریب ناخواسته محیط زیست، گفت: با بهره‌برداری غیراصولی از برخی از معادن، مزارع منطقه به نابودی کشیده شده ودر کنار آن تخریب مراتع نیز اتفاق می‌افتد و باید در تمامی طرح‌های بهره برداری از منابع زیرزمینی، حفظ محیط زیست و نهاده‌های تولید محصولات کشاورزی، مورد توجه بیش از پیش وجدی باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: نهادهای اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی باید با جدیت و بطور قطع با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب‌کنندگان طبیعت برخورد و در کنار آن، مردم نیز باید در مقابل افراد سودجو ایستاده و اجازه تخریب منابع ملی را نداده، زیرا مردم در حفاظت از منابع طبیعی همیشه نقش محوری را بر عهده داشته و دارند.
- حل بحران دریاچه ارومیه نیازمند توجه همگانی و مشارکت مردمی است
مهری با تاکید بر اینکه در حال حاضر حل بحران دریاچه ارومیه نیازمند توجه همگانی و مشارکت مردمی است، گفت: خوشبختانه دکتر کلانتری، به عنوان فردی آگاه و با تجربه از سوی دولت تدبیر وامید، بعنوان نماینده تام الاختیار امر بررسی مشکلات و مسائل به وجود آمده ناشی از پسروی این دریاچه را با جدیت و دقت دنبال می‌نماید و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های علمی و تخصصی بهره گرفته می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تلاش بر این است که در حاشیه دریاچه ارومیه محصولاتی که در برابر کم آبی مقاوم‌اند، در برنامه کشت قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش کمی وکیفی محصولات تولیدی بخش کشاورزی در سطح استان، گفت: این تدبیر، امنیت غذایی را تضمین و افزایش سطح سلامتی و تندرستی مردم جامعه را به ارمغان خواهد آورد.
مهری با اشاره به اینکه باید سیاست‌های اجرایی بیمه محصولات کشاورزی استان به نحوی باشد که کشاورزان با مشکلات جدی مواجه نگردیده و بخش مهمی از مشکلات آنان برطرف شود، ادامه داد: توسعه تعامل بیمه با بهره برداران و تشکل‌های صنفی بخش می‌تواند در حل مشکلات توسعه بیمه کشاورزی موثر باشد.
وی تاکید کرد: در بخش کشاورزی برای توسعه در زمینه‌های غیرکشاورزی امکانی وجود نداشته و ظرفیت‌های آن فقط نیازهای این بخش را برآورده می‌سازد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اهمیت مکان یابی مناسب جهت ایجاد و راه اندازی مراکز تولیدی و واحدهای صنعتی درسطح تمامی شهرستان‌ها، گفت: مکان یابی واحدهای تولیدی وساختمان‌های نهادهای بخش دولتی با توجه به تدابیر و قوانین زیست محیطی و بدون آسیب رسانی به فعالیت‌های تولیدی بخش کشاورزی باید انجام پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز