خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:

هدف جنگ نرم، ایجاد بحران در کشورهای مختلف است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۶۹

نشست کارگروه مشارکت‌های مردمی ستاد پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

ایلنا: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: هدف اصلی دشمن از راه اندازی جنگ نرم ایجاد انواع بحران در کشورهای مختلف است.
به گزارش ایلنا مصطفی اروجی در نشست کارگروه مشارکت‌های مردمی ستاد پدافند غیرعامل استان، افزود: نظام سلطه با ایجاد جنگ سایبری در فضاهای مجازی نسل چهارم جنگ‌ها را علیه کشورهای مختلف آغاز کرده که باید برای مقابله با چنین تهدیدهایی از آمادگی کامل برخوردار بود.
وی اظهار داشت: مفهوم پدافند غیرعامل شامل کلیه اقدامات و پیش بینی‌هایی است که در دوره صلح، جهت پیشگیری از وارد آمدن هر گونه خسارت جانی و مالی توسط دشمن در دوره جنگ صورت می‌گیرد.
اروجی ادامه داد: متاسفانه تلقی بیشتر افراد و حتی مسوولان به گونه‌ای است که پدافند غیرعامل را به عنوان یک مفهوم مرتبط با جنگ و درگیری می‌شناسند، در حالی که کلیه زیرمجموعه‌های این مفهوم، ناظر بر وظایف مردم و مسوولان در دوره صلح است.
وی گفت: به نظر کار‌شناسان مسایل استراتژیک کشوری که در دوره صلح به فکر تامین زیرساخت‌ها و پیش بینی‌های لازم باشد، در دوره جنگ کمترین تلفات و صدمات جانی و مالی را خواهد داشت.
اروجی خاطرنشان کرد: در این راستا پیش بینی‌های قابل توجهی شده که بازسازی و ساماندهی پناهگاه‌های شهری بازمانده از دوران جنگ تحمیلی از آن جمله است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه یازده کارگروه در ستاد این مجموعه شکل گرفته است، گفت: علاوه بر این کارگروه‌ها دو قرارگاه تحت عنوان قرارگاه سایبری و زیستی نیز برای مقابله با هرگونه ترفند‌ها و تهدیدهای احتمالی دشمنان ایجاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز