خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

نخستین جشنواره خرید اینترنتی در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۵۱

این جشنواره با حضور ۱۰۰ شرکت از بر‌ترین شرکتهای فروش اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی و با هدف فرهنگ سازی، آموزش و توسعه و ترویج تجارت الکترونیکی در فرآیندهای کسب و کار برگزار می‌شود.

ایلنا: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از برگزاری نخستین جشنواره خرید اینترنتی در استان همزمان با سراسر کشور طی ۳الی۹ اسفند ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جعفرعظمایی در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره با حضور ۱۰۰ شرکت از بر‌ترین شرکتهای فروش اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی و با هدف فرهنگ سازی، آموزش و توسعه و ترویج تجارت الکترونیکی در فرآیندهای کسب و کار برگزار می‌شود.
وی ایجاد نماد اعتماد را برای ساماندهی کسب و کار اینترنتی اساسی و ضروری عنوان کرد و گفت: این نماد به استفاده کنندگان در فضای مجازی اطمینان می‌دهد که سایت مربوطه سایت معتبری است و با اطمینان خرید کنند.
عظمایی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت کسب و کارهای اینترنتی و تحقق محورهای کاری وزارت متبوع در بخش بهبود معیشت مردم، ارتقای مستمر فضای کسب و کار و توسعه رقابت پذیری در کشور دانسته و افزود: این جشنواره نخستین تجربه ملی از الگوی جهانی فروشهای اینترنتی می‌باشد.
وی تنها راه توسعه اینگونه فروشگاه‌ها را ایجاد اعتماد بین خریداران عنوان کرد و افزود: شرکتهایی که قدرت تخفیف دهی زیاد داشته‌اند برای این جشنواره انتخاب شده‌اند.
عظمایی با اشاره به فعالیت قابل توجه کسب و کارهای اینترنتی در استان‌ها، برگزاری این جشنواره در سطح ملی را زمینه مناسبی جهت رونق آن‌ها و تشویق جوانان، صاحبان ایده، کارآفرینان و سرمایه گذاران استان برای بهره‌مندی از پتانسیلهای این بخش دانسته و گفت: آثار این جشنواره به طور مستقیم در بهبود شاخصهای اشتغال، جذب سرمایه‌های سرگردان، کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار، سالم سازی فضای رقابت و در مجموع بهبود شاخصهای عملکردی و اقتصادی استان تاثیرگذار خواهد بود.
عظمایی خاطرنشان کرد: در حال حاظر در قیاس با حجم توسعه تجارت الکترونیک در جهان وضعیت مطلوبی نداریم و اگر بخواهیم به سطح فروش آنلاین کشورهای در حال توسعه برسیم باید این حجم، افزایش چند برابری در کشور داشته باشد.
عظمایی با اشاره تخفیفات ۱۰ تا ۵۰ درصدی در نخستین جشنواره خرید اینترنتی افزود: اسامی و اطلاعات مربوط به کسب و کارهای اینترنتی مشارکت کننده در این طرح که شامل مشخصات کسب و کار‌ها و کالا و خدمات عرضه شده و میزان تخفیف‌ها است در تارنمای رسمی جشنواره به آدرس www. eshopfest. ir موجود است و خریداران می‌توانند بر اساس گروه کالایی یا نام فروشگاه انتخاب خود را انجام دهند و سپس وارد سایت فروشگاه شده و اقدام به خرید کنند.
وی خاطرنشان کرد: خریدهای آنلاین از طریق پست یا پیک به خریداران تحویل می‌شود و در صورت وجود میزان تخفیف، حمل رایگان یا هدیه، این اطلاعات در سایت جشنواره ذکر شده است.
عظمایی گروههای کالایی موجود در جشنواره را شامل ۱۱ گروه کالایی برشمرد و افزود: طبق قانون تجارت الکترونیک خریداران تا ۷ روز پس از خرید می‌توانند برای بازگرداندن کالای خریداری شده اقدام کنند و در این صورت باید هزینه بازگرداندن کالا را تقبل و کل وجه پرداختی بابت خرید را دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز