خبرگزاری کار ایران

داود کهنمویی؛ عضو شورای هماهنگی احزاب و گروه‌های اصلاح طلب:

فعالیت گروه‌های اصلاح طلب در آذربایجان شرقی با جدیت و نظام‌مند توسعه می‌یابند

کد خبر : ۱۴۷۵۸۲

گروه‌های اصلاح طلب آذربایجان شرقی با تصویب نظام‌نامه اجرایی برای شفاف‌سازی و فعال نمودن احزاب؛ اعضا و سهولت در پذیرش اعضای جدید وارد مدار گستردگی فعالیت سیاسی خود شده / اصلی‌ترین هدف این شورا ایجاد همگرایی بین احزاب و گروه‌های اصلاح طلب و حمایت از عملکرد دولت روحانی در راستای تفکر اصلاح طلبی و نقدمنصفانه و عادلانه عملکرد مسئولان است.

ایلنا: داود کهنمویی از اعضای شورای هماهنگی احزاب و گروه‌های اصلاح طلب آذربایجان شرقی گفت: این شورا برای توسعه نظام‌مند احزاب و گروه‌های اصلاح طلب استان فعالیت جدی خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی که در جمع احزاب و گروه‌های اصلاح طلب آذربایجان شرقی سخن می‌گفت؛ با ارایه گزارشی از فعالیت این شورا از بدو تأسیس تاکنون اظهار داشت: جمع اصلاح طلبان در کلیه استان‌های کشور دارای سابقه فعالیت یکسان بوده و بعداز انقلاب اسلامی تا حماسه دوم خرداد در قالب نیروهای خط امام فعالیت سیاسی می‌کردند و همین نیرو‌ها در کنار هم در انتخابات سال ۷۶ که منجر به خلق حماسه دوم خرداد و انتخاب آقای سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور شد، فعالیت می‌کردند.

کهنمویی با بیان اینکه در حماسه تاریخی دوم خرداد نقش و تأثیر مهمی که در فضای سیاسی کشور و حفظ کیان انقلاب، نظام و کشور دارد بحثی نیست، خاطرنشان کرد: لازم است این موضوع توسط اندیشمندان مورد تحقیق و مطالعه قرار گیرد.

وی با اشاره به دوران اصلاحات و باز شدن فضای سیاسی کشور افزود: در آن دوران نیروهای خط امام در قالب احزاب جدیدالتأسیس اصلاح طلب کنار هم تحت نام شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان همکاری می‌کردند و به قول بعضی‌ها اصلاح طلبان نزدیک‌ترین نیرو‌ها به خط امام هستند بلکه صحیح‌تر آن است که بگوییم اصلاح طلبان‌‌ همان نیروهای خط امام و تفکر اصلاح طلبی ادامه دهنده تفکر خط امام هستند.

کهنمویی خاطرنشان کرد: شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس و شورا‌ها و دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری آقای خاتمی نیز فعالیت هماهنگ شده داشتند و بعد‌ها در سال ۸۸ نیز در ستادهای انتخاباتی فعالیت انتخاباتی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوره دولت نهم به علت مسدود شدن فضای سیاسی کشور فعالیت احزاب و گروه‌های اصلاح طلب کمرنگ شده بود، اظهار داشت: اصلاح‌ طلبان علیرغم فشار‌ها و ایجاد موانع نتوانستند پروژه مهم انتخابات ریاست جمهوری را به نحو احسن به اجرا بگذارند و حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ همگام با ملت آگاه ایران خلق شد و بعد از انتخاب آقای روحانی به سمت ریاست جمهوری؛ احزاب عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان در سراسر کشور با فعالیت مستمر برنامه ریزی شده به بازنگری ساختار و چارچوب تشکیلاتی خود اقدام کردند.

کهنمویی با اشاره به اینکه احزاب و گروه‌های اصلاح طلب استان آذربایجان شرقی همگام با سایر شوراهای اصلاح طلب کشور با تدوین و تصویب نظام نامه اجرایی خود جهت شفاف سازی و فعال نمودن احزاب؛ اعضا و سهولت در پذیرش اعضای جدید وارد مدار گستردگی فعالیت سیاسی خود شده است، گفت: اصلی‌ترین هدف این شورا ایجاد هماهنگی و همگرایی بین احزاب و گروه‌های اصلاح طلب عضو و حمایت از عملکرد دولت آقای روحانی در راستای تفکر اصلاح طلبی و نقد منصفانه و عادلانه بعضی عملکرد مسئولین است.

وی با اشاره به اینکه تفکر اصلاح طلبی بر شالوده‌ی تکیه بر قانون و تأکید بر اجرای همه جانبه اصول قانون اساسی به عنوان میثاق ملی استوار است، خاطرنشان کرد: حرکت در این مسیر به صورت تدریحی، مسالمت آمیز، توأم با عقلانیت و خردجمعی و جلوگیری از ایجاد التهاب و تنش‌های کاذب در جامعه بوده و شاخص این تفکر سیدمحمد خاتمی به عنوان پرچم‌دار اصلاحات است.

کهنمویی با بیان اینکه تفکر اصلاح طلبی حامی کیان کشور، تمامیت ارضی، منافع ملی، مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، افزود: در این راستا اصلاح طلبان حمایت از تلاش‌های صورت گرفته در سطح بین‌الملل برای خروج کشور از بحران در روابط با سایر کشورها را در برنامه‌ی خود دارند.

وی تصریح کرد: اصلاح طلبان معتقدند گرچه تمامی دولت‌ها مخالفان و موافقانی دارند ولی در بحثکلان تمام جریانات سیاسی باید منافع ملی را منظور نظر داشته و حفظ منافع کشور از مطالبات اساسی و اولیه کلیه احزاب باشد.

کهنمویی با بیان اینکه افزایش مطالبات وسیع و گسترده خارج از وجود زمینه‌ها و امکانات کشور و به وجود آمدن انتظارات خارج از حیطه اختیارات دولت؛ برنامه‌ی کاری منافع از دست دادگان و گروه‌های برخوردار از تحریم‌های ظالمانه است، افزود: دامن زدن به مطالبات کذایی، ایجاد یأس و نومیدی در سطح ملی و خالی نمودن پشتوانه مردمی دولت از تلاش‌های این گروه‌ها است.

کهنمویی با تأکید بر اینکه باید سعی شود از ایجاد هیجانات عوام‌فریبانه که آب به آسیاب دشمن می‌ریزد پرهیز شود، گفت: مسئولین نیز اعتماد ملی و امید به وجود آمده‌ی مردم را ارج نهاده و با عملکردشان در جهت تقویت این اعتماد و امید گام بردارند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: این شورا در حال حاضر با تصویب نظام و چارت تشکیلاتی به قصد هماهنگی احزاب و گروه‌های اصلاح طلب با هدف تقویت منافع ملی و انجام وظایف خود فعالیت خواهد کرد.

این نشست به منظور استماع سخنرانی دکتر صادق زیباکلام تشکیل شده بود. وی به دعوت احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب برای سخنرانی به تبریز دعوت شده بود که مجری برنامه این نشست؛ فشردگی برنامه‌های کاری دکتر صادق زیباکلام را دلیل لغو سخنرانی وی اعلام کرد.

در این نشست به جای زیباکلام، دکتر حمیدرضا جلایی‌پور عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز و رییس دوره‌ای شورای اصلاحات در آذربایجان شرقی پیش از این؛ از حضور دکتر صادق زیباکلام به دعوت گروه‌ها و احزاب اصلاح طلب استان آذربایجان شرقی در تبریز و سخنرانی وی در محل سالن اجتماعات جامعه‌ی سردفتران استان آذربایجان شرقی خبر داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز