خبرگزاری کار ایران

استاد لرزه‌نگاری و زمین‌شناسی دانشگاه کمبریج:

ساخت‌و‌ساز‌های غیراصولی موجب خسارات جانی و ملی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۳۱

زمان وقوع زلزله قابل پیش‌بینی نیست. / اما با مطالعات علمی می‌توان به بزرگی و نقاط مستعد زلزله پی برد. / رویکرد ایران در مقابله علمی با مخاطرات لرزه‌نگاری، حتی در برخی کشورهای اروپایی نیز دیده نمی‌شود. / نگاه علمی به حوزه زلزله‌شناسی، باعثشده تا ایران در حوزه‌های اکتشاف و مهندسی شهری نیز به پیشرفت‌های ارزشمندی دست یابد.

ایلنا: استاد لرزه‌نگاری و زمین‌شناسی دانشگاه کمبریج، بار علمی تحقیقات پژوهشگران ایرانی را در موضوع گسل تبریز ارزشمند خواند.
به گزارش خبرنگار ایلنا پروفسور جیمز جکسون که در همایش بین‌المللی زمین‌شناسی و لرزه‌شناسی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: رویکرد ایران در مقابله علمی با مخاطرات زمین‌شناسی و لرزه‌نگاری، حتی در برخی از کشورهای اروپایی نیز دیده نمی‌شود.
وی افزود: علاوه بر این، نگاه علمی به حوزه زلزله‌شناسی، باعثشده تا ایران در حوزه‌های اکتشاف و مهندسی شهری نیز به پیشرفت‌های ارزشمندی دست یابد.
پروفسور جکسون تاکید کرد: اگرچه زمان وقوع زلزله قابل پیش‌بینی نیست اما بزرگی و نقاط مستعد زلزله، از طریق مطالعات علمی، قابل تشخیص است.
استاد لرزه‌نگاری و زمین‌شناسی دانشگاه کمبریج، افزود: از این امتیاز مهم می‌توان در جهت تعریف معیارهای ساخت‌و‌ساز و کاستن از مخاطرات زلزله سود برد.
وی با تاکید بر مستند سازی تحقیقات علمی در حوزه لرزه‌نگاری اظهار داشت: این زلزله نیست که باعثاز بین رفتن انسان‌ها می‌شود؛ بلکه آن‌چه موجب خسارات جانی و ملی می‌شود، ساخت‌و‌ساز‌های غیراصولی است؛ بنابراین باید تمام ظرفیت و توان خود را معطوف مطالعات مکان یابی و احداثاصولی ابنیه کنیم. گفتنی است سی و دومین گردهمایی علوم زمین و نخستین کنگره تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه پس از سه روز برگزاری همزمان درتهران و ۱۱ شهر دیگر کشورمان، شب گذشته به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز