خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تبریز:

جنبش دانشجویی دانشگاه تبریز، در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۳۵

حرکت دانشگاه تبریز جدا از نقش آذربایجان نبوده است. / آذربایجان نقشی درخشان در تاریخ کشور ایفا کرده است.

ایلنا: رییس دانشگاه تبریز گفت: جنبش دانشجویی دانشگاه تبریز در مقایسه با سایر مراکز آموزش عالی، در پیروزی انقلاب نقش تعیین کننده‌ای داشته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد رضا‌پور محمدی که در نخستین نشست علمی تخصصی بررسی نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی در دانشگاه تبریز سخن می‌گفت افزود: آثار حرکت دانشجویان این دانشگاه را به خوبی در قیام ۲۹ بهمن تبریز و ۱۸ اردیبهشت ۵۷ می‌توان مشاهده کرد.
پور محمدی حرکت دانشگاه تبریز را جدا از نقش آذربایجان ندانست و گفت: با مطالعه جنبش دانشجویی کشورمان به عینه مشاهده می‌کنیم، دانشگاه‌ها قلب تپنده، خروش فریاد ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی ملت ایران بوده است.
رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه ما باید برای ارتقاء فرهنگ و جامعه خویش از تاریخ گذشته عبرت بگیریم، اظهار داشت: ملتی که به تاریخ و فرهنگ خویش اهمیت می‌دهد کودکان‌اش مثل بزرگتر‌ها می‌اندیشند و ملتی که از تاریخ و فرهنگ خود جدا افتاده، بزرگتر‌هایش مثل کودکانند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص آذربایجانی‌ها و اینکه آذربایجان سر ایران است، گفت: آذربایجان اسطوره تاریخ ایران است و نقشی درخشان در تاریخ کشور ایفا کرده است.
لازم به ذکر است نخستین نشست علمی تخصصی بررسی نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و پژوهشگران و کار‌شناسان این حوزه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز