خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناوری و محصولات دانش بنیان دانشگاه تبریز گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۱۸

در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و محصولات دانش بنیان ۴۵ شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه تبریز به نمایش گذاشته شده است.

ایلنا: نمایشگاه دائمی دستاوردهای علمی، فناوری و محصولات دانش بنیان دانشگاه تبریز در محل مرکز رشد واحدهای این دانشگاه با حضور رییس و دانشگاهیان گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و محصولات دانش بنیان ۴۵ شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه تبریز به نمایش گذاشته شده است.
بر اساس این گزارش، بازیافت ضایعات رنگ، تولید اکسید آهن مغناطیسی با خلوص بالا، دستگاه برش یونیورسال لوله، ساخت باطری ذخیره فعال شونده با شتاب، طراحی و ساخت تجهیزات هدایت و ناوبری، تولید راکتور هیدروترمال، تولید کود آلی ورمی کمپوست، تولید چسب حرارتی، تولید مواد کنتراست، ساخت و بکار گیری دستگاه‌های آزمون و آنالیز مواد، ربات، دستگاه رفلکتور پلاسمایی، تولید تابلو فرمان آسانسور، تولید زئولیت، ساخت و جایگزین آتل‌های پلی اتیلنی، تولید کف‌های یکپارچه هیریدی پایه اپوکسی، طراحی و ساخت ابزار جراحی انعطاف پذیر، سند جامع آمایش سرزمینی آذربایجان شرقی، ساخت ادجونت با استفاده از روغن معدنی و… از جمله محصولات ارایه شده در این نمایشگاه است.
رییس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه تبریز با بیان اینکه در حال حاضرمحصولات ۱۵ شرکت مستقر در این مرکز تجاری سازی گردیده و همچنین اکثر محصولات به نمایش گذاشته شده رو به تجاری سازی است، گفت: تاکنونبیش از۱۲ میلیارد ریال قرار داد تحقیق و پژوهش با صنایع مختلف منعقد شده است.
مهدی قاسمی کاکرودی، افزود: مرکز رشد دانشگاه تبریز در سال ۱۳۸۸ برای ارایه خدمات حمایتی از ایده‌های نوآورانه و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپا، با کمک‌های مشاوره‌ای اساتید مجرب دانشگاه و همچنین استفاده از خدمات آزمایشگاه‌های مجهز موجود در این دانشگاه راه اندازی شده است.
لازم به ذکر است این مرکز رشد با هدف افزایش کمی و کیفی SME‌ها در سطح شمالغرب کشور و کمک به رونق اقتصادی محلی مبتنی بر فنّآوری، کمک به کاهش مهاجرت نخبگان از استان با حمایت از طرح‌های فنّ آوری، ایجاد زمینه کارآفرینی وحمایت ازنوآوری وخلاقیت نیروهای محقق و جوان، بسترسازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه‌های مختلف فنّ آوری، ایجاد شبکه همکاری بر پایه دانش در سطح استان بمنظور اطلاع رسانی و مدیریت جریان دانش و فنّآوری در میان متخصصین و شرکت‌های فنّ آور و بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف فنّ آوری در جهت افزایش ثروت و سطح زندگی فعالیت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز