خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی:

جناحی‌کاری آفت احزاب محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۰۲

آنچه در دنیا برای دموکراسی آفت محسوب می‌شود، این است که دموکراسی را مترادف لیبرالیسم بدانیم، اما حقیقت غیر از آن است، مفهوم حزب اینست که افکار عمومی با جهت‌های مختلف در راستای تحقق قانون تلاش کنند. عده‌ای خیال می‌کنند حزب آنست که مردم هر چه بگویند.

ایلنا: رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی حزب را حاصل دموکراسی دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا احتشام حاجی‌پور که در نخستین همایش تشکل‌های سیاسی استان آذربایجان شرقی پس از استقرار دولت تدبیر و امید تحت عنوان «نقش احزاب در جریانات سیاسی» در تبریز سخن می‌گفت افزود: به عبارت دیگر هر جا دموکراسی باشد، حزب خواهد بود.
وی تصریح کرد: آنچه در دنیا برای دموکراسی آفت محسوب می‌شود، این است که دموکراسی را مترادف لیبرالیسم بدانیم، اما حقیقت غیر از آن است، مفهوم حزب اینست که افکار عمومی با جهت‌های مختلف در راستای تحقق قانون تلاش کنند. عده‌ای خیال می‌کنند حزب آنست که مردم هر چه بگویند.
عضو شورای اسلامی تبریز با تأکید بر این‌که حزب باید با اصول و موازین پایه‌ای نظام که‌‌ همان اسلام است، همخوانی داشته باشد، گفت: باید حرکت و دیدگاه احزاب با اصل ولایت فقیه مغایرت نداشته باشد، امروز که خون شهدا و مجاهدت امام راحل به بار نشسته و نظام ولایی حاکم شده است، بایستی احزاب حافظ ارزش‌های ولایی باشند.
حاجی‌پور با اشاره به سوء استفاده برخی جریانات از فضای غلط سیاسی حاکم در مقاطع مختلف ادامه داد: عده‌ای سودجو و فرصت طلب به دنبال آن هستند که از آب گل آلود حرکت غلط برخی جریانات سیاسی، ماهی گرفته و مقابل فعالیت احزاب مقبول و تأثیرگذار را بگیرند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: فعالیت احزاب بایستی با رعایت اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و اسلامیت نظام باشد، که اگر غیر از این باشد؛ احزاب نخواهند توانست تأثیرگذار باشند و هویت واقعی خود را بیابند.
وی افزود: جناحی‌کاری آفتی است که امروز احزاب مبتلا شده‌اند، انحصارگرایی و یا به عبارت بهتر راست یا چپ بودن مانع تعالی و اثربخشی احزاب خواهد بود، نقشی که امروز احزاب بر عهده دارند، این است که مردم ‌سالاری دینی در نظام اسلامی را تجلی بخشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز