خبرگزاری کار ایران

کریم صادق‌زاده، دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

هنوز حزب به معنای حقیقی آن پذیرفته نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۴

نخستین همایش تشکل‌های سیاسی آذربایجان شرقی پس از استقرار دولت جدید با عنوان «نقش احزاب در جریانات سیاسی» از سوی حزب اسلامی کار و خانه کارگر استان با حضور شخصیت‌های سیاسی اجتماعی ملی و استانی در تبریز برگزار شد

ایلنا: نخستین همایش تشکل‌های سیاسی آذربایجان شرقی پس از استقرار دولت جدید با عنوان «نقش احزاب در جریانات سیاسی» از سوی حزب اسلامی کار و خانه کارگر استان با حضور و سخنرانی حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، شهرتی فر فرماندار تبریز، میر احد حسینی مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی، جمعی از مدیران اجرایی و سیاسی استان و حجه الاسلام والمسلمین مهدوی نماینده سابق مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، احتشام حاجی‌پور رییس شورای اسلامی آذربایجان شرقی، کریم صادق‌زاده دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگری، رضا عظیم آذری دبیر حزب اسلامی کار تبریز برگزار شد.
به گزارش ایلنا دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز در آغاز این همایش در سخنانی با یادآوری مجاهدت‌های امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مدد خون شهیدان، توانست کرامت حقیقی ملت ایران را بار دیگر احیاء کند.
کریم صادق‌زاده با بیان این‌که انقلاب اسلامی معنای حقیقی صیانت از حقوق انسان‌ها، حفظ ارزش‌های بشری و مهر تائیدی بر حقانیت و کرامت تشکل‌های مدنی و مردمی بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در گذشته تشکل‌های مدنی رنگ باخته بودند، اما امروز با اراده ملت، دولتی بر روی کار آمد که توانست با شعار تدبیر و امید، فضای باز سیاسی را برای تشکل‌های مدنی ایجاد کند.
موسس حزب اسلامی کار در آذربایجان شرقی با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر ادامه داد: خروجی چنین نشست‌هایی باید‌‌ همان باشد که امام راحل انتظار آن را داشتند، آن رهبر فقید نگرشی مثبت نسبت به تشکل‌های مدنی داشتند و امیدواریم این دیدگاه متعالی از سوی دولتمردان تداوم یابد تا احزاب بتوانند نقش مؤثر و سازنده‌ای در ارتقای دیدگاه‌های مردمی نسبت به جریانات سیاسی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه در گذشته فعالیت رنگ و بوی تشکلات مدنی و سیاسی و اجتماعی چندان پررنگ نبوده است گفت: بعضی از تشکلات بودن و یا نبودنشان فرقی با همدیگر نداشتند.
وی خاطرنشان کرد: امروز بعداز سال‌ها دولتی با اراده این ملت توانمند و مبارز و مسلمان و انقلابی با شعار دولت تدبیر و امید روی کار آمد و زمام امور را بدست گرفته است اکنون زمان آن فرا رسیده است که با استفاده از فضای باز سیاسی کنونی کشور ایران اسلامی، احزاب و تشکل‌های مدنی بتوانند به فعالیت واقعی و عملی خویش بپردازند.
صادق‌زاده با بیان اینکه حزب اسلامی کار با حضور کمالی در سه دهه گذشته همواره با بینش خاص و نگرش بسیار هوشمندانه و با تحلیل همه جانبه موارد، موضوعات، اتفاقات، رخداد‌ها، عملکرد‌ها، فعالیت‌ها و نقد و بررسی شجاعانه و منصفانه قرار داده گفت: حزب اسلامی کار همواره یک گام جلو‌تر از سایرین و احزاب و گروههای سیاسی، اجتماعی دیگر گام برداشته است.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با تشریح وضعیت سیاسی حاکم بر کشور و فضای موجود بر فعالان سیاسی گفت: خوشبختانه کشور از فضای امنیتی و بسته خود خارج شده، که امیدواریم با ادامه این روند تشکل‌های مدنی جایگاه حقیقی خود در نظام جمهوری اسلامی ایران را بیابد.
وی با بیان این‌که هنوز معنای حقیقی حزب از سوی برخی مدعیان دانش علوم سیاسی پذیرفته نشده است، تصریح کرد: احزاب نباید رقیب دولت محسوب شوند، از سوی دیگر احزاب خودساخته دولت هیچگاه نخواهند توانست نقش اساسی خود را ایفا کنند، چنانکه در گذشته نمونه‌هایی از این مورد را شاهد بودیم که به تاریخ پیوسته‌اند و اثری از آنان وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز