خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

دولت به ما اختیار ویژه دهد تا تکلیف کارخانه های مشکل دار را روشن کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۴۴

متاسفانه در سال‌های گذشته برخی از کارخانه‌های استان به افرادی واگذار شده است که این افراد بعد از تحویل کارخانه، اموال آن را فروخته و به خارج از کشور رفته‌اند و امروز کارگرانی را داریم که ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند و وقتی کارگران بعد از این مدت به ما مراجعه می‌کنند نشان می‌دهد که مسوولان در این ماه‌ها به فکر احقاق حق آن‌ها نبوده‌اند و آن‌ها نتوانسته‌اند مشکل خود را بیان کنند. / از دولت انتظار داریم اختیار ویژه‌ای به استانداران بدهد تا در مواردی که کارخانه‌ای با سوء مدیریت صاحبان آن دچار مشکل می‌شود وارد عمل شده و از حقوق کارگران دفاع کنند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قول رییس جمهور به مردم آذربایجان برای پیگیری موضوع دریاچه ارومیه، گفت: تشکر ویژه‌ای داریم از دکتر روحانی که در اولین جلسه هیأت دولت به این وعده خود عمل کردند و تا امروز هم شاهد پیگیری‌های متعدد اعضای دولت در این زمینه هستیم.
به گزارش " ایلنا "، " اسماعیل جبارزاده " روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان، افزود: همه مسوولان اجرایی و اداری آذربایجان شرقی در کنار مردم و تشکل‌های مردمی استان برای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و راهکارهای عملیاتی در این خصوص آمادگی کامل دارند.
وی با بیان اینکه همه انتظارات مردم آذربایجان از دولت تدبیر و امید را می‌توانیم در یک کلمه خلاصه کنیم و آن، احیای دریاچه ارومیه است، افزود: اگر در دولت جدید فقط همین یک کار برای آذربایجان انجام شود مردم ما قدردان دولت خواهند بود و ما نیز با تمام توان تلاش می‌کنیم بقیه موضوعات را اداره کنیم.
" جبارزاده " با بیان اینکه حیات و ممات منطقه آذربایجان در گرو مسایل زیست‌محیطی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته نسبت به این مساله کم‌لطفی شده و امروز تبعات و زیان‌های آن را شاهد هستیم، البته ما به دنبال پیدا کردن مقصر نیستیم، لذا خود را مکلف می‌دانیم که در کنار دولت، بحثحفاظت از محیط زیست و در راس آن موضوع دریاچه ارومیه را پیگیری کنیم و پیمان می‌بندیم که خطاهای گذشته را تکرار نکنیم.
وی با تاکید بر اینکه نباید محیط زیست فدای توسعه شود، افزود: هر طرحی که در راستای توسعه انجام می‌شود باید یک پیوست زیست‌محیطی داشته باشد و امروز همه باید در کنار مردم، خود را محیط‌بان بدانند.
- ایجاد فرهنگستان زبان آذری را در دستور کار قرار دارد
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تاکید دولت و رییس جمهور به بحثقومیت‌ها و زبان‌های رایج کشور، گفت: مدیریت استان در این راستا ایجاد فرهنگستان زبان آذری را در دستور کار قرار داده و مراحل مقدماتی آن را نیز انجام داده است.
وی با بیان اینکه زبان آذری یک زبان بی‌نظیر در بیان احساسات و مدح زیبایی‌هاست، افزود: متاسفانه احساس می‌کنیم که زبان آذری هم مانند دریاچه ارومیه در حال از بین رفتن است و باید برای حفظ آن کمر همت ببندیم.
جبارزاده با تاکید بر اینکه از دولت انتظار حمایت و کمک داریم، گفت: امیدواریم ایجاد این فرهنگستان ارمغانی از سوی دولت تدبیر و امید برای همه آذری‌های ایران اسلامی باشد.
تاکید جبارزاده بر حمایت دولت از تراکتورسازی
استاندار آذربایجان شرقی همچنین توجه به خواسته‌های جوانان به طور عام و به ویژه موضوع ورزش و تیم‌های ورزشی از سوی دولت را خواستار شد و گفت: امروز در سایه مدیریت ورزش استان، تیم تراکتورسازی تبریز به عنوان یکی از جلوه‌های ورزش آذربایجان به جایگاه بالایی رسیده و با توجه به محدودیت منابع استانی، انتظار داریم دولت از این تیم هم مانند تیم‌های پایتخت حمایت کند.
- امروز کارگرانی داریم که ماههاست حقوق نگرفته اند
جبارزاده در ادامه با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی از کارخانه‌های استان به افرادی واگذار شده است که این افراد بعد از تحویل کارخانه، اموال آن را فروخته و به خارج از کشور رفته‌اند و امروز کارگرانی را داریم که ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند.
وی افزود: وقتی کارگران بعد از این مدت به ما مراجعه می‌کنند نشان می‌دهد که مسوولان در این ماه‌ها به فکر احقاق حق آن‌ها نبوده‌اند و آن‌ها نتوانسته‌اند مشکل خود را بیان کنند.
جبارزاده تصریح کرد: ما از بخش خصوصی واقعی که دغدغه‌اش حفظ تولید باشد حمایت می‌کنیم، اما کسی که به بهانه خصوصی‌سازی حق و حقوق کارگر را ضایع می‌کند و به خاطر سود شخصی به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کند باید با او برخورد شود.
وی گفت: از دولت انتظار داریم اختیار ویژه‌ای به استانداران بدهد تا در مواردی که کارخانه‌ای با سوء مدیریت صاحبان آن دچار مشکل می‌شود وارد عمل شده و از حقوق کارگران دفاع کنند.
۲۲ - بهمن، نمایش وحدت و همبستگی ملی
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از همه مردم و گروه‌های سیاسی و همه کسانی که دل در گرو انقلاب و میهن اسلامی دارند دعوت می‌کنیم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی، وحدت، همدلی و همبستگی ملی را به نمایش بگذارند.
وی یاد و خاطره شهدای ۲۹ بهمن تبریز را هم گرامی داشت و افزود: قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز نقطه آغاز نهضت مردم ایران بود و حضور مردم تبریز در این حرکت، راه را برای قیام سایر شهرهای کشور باز کرد که در ‌‌نهایت به پیروزی نهایی انقلاب اسلامی ختم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز