خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی در همایش سازمان‌های مردم‌نهاد:

دولت معتقد به حضور و مشارکت مردم در تمام عرصه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۲۱

در انتخابات ۲۴ خرداد دولتی بر سر کار آمد که سکان‌دار آن یعنی شخص دکتر روحانی، فردی معتقد به حضور مردم و استفاده از مشارکت مردم در تمام عرصه‌هاست.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اتفاقی بود که با حضور و همراهی مردم اتفاق افتاد و در طول ۳۵ سال گذشته نیز هر موفقیتی که نصیب کشور شده بازیگر اصلی آن مردم بوده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده ظهر امروز چهارشنبه در همایش سازمان‌های مردم‌نهاد استان در تبریز، با بیان اینکه حماسه ۲۴ خرداد نیز با حضور مردم تحقق یافت، افزود: در انتخابات ۲۴ خرداد دولتی بر سر کار آمد که سکان‌دار آن یعنی شخص دکتر روحانی، فردی معتقد به حضور مردم و استفاده از مشارکت مردم در تمام عرصه‌هاست.
وی با اشاره به اینکه بها دادن به نهادهای مردمی برای حل مشکلات یکی از توصیه‌های دولت به کارگزاران خود است، گفت: به عنوان نماینده دولت و خدمت‌گزار مردم از سازمان‌های مردم‌نهاد استان انتظار همراهی با دولت را دارم.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت شاخص‌های توسعه استان مناسب نیست، افزود: برای اینکه استان را به جایگاه اصلی خود برگردانیم نیاز به یک جهش و پرواز داریم که این پرواز دو بال شامل دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و دیگری تشکل‌های مردمی دارد.
وی بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد باید حلقه وصل مردم و دولت باشند، افزود: موتور محرکه توسعه استان مردم هستند و سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان نمایندگان مردم باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی را در جهت حل مشکلات سازمان‌دهی کنند.
جبارزاده با اشاره به فعالیت ۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد در استان، گفت: ثبت این تعداد تشکل مردمی یک حرکت مثبت و رو به جلوست، اما این حرکت کافی نیست و ما باید بتوانیم برای سرعت بخشیدن به حرکت توسعه استان از ظرفیت این تشکل‌ها حداکثر استفاده را ببریم.
وی با تاکید بر تشکیل جلسات تخصصی مدیران دولت با تشکل‌های مردم‌نهاد، گفت: بنا داریم در این جلسات بیشتر شنونده باشیم و از نظرات این تشکل‌ها که در واقع‌‌ همان نظرات مردم است برای تصمیم‌گیری‌های مهم استفاده کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مدیریت استان آماده حمایت از تشکل‌های مردمی است و آن‌ها هم باید آماده همراهی با دولت باشند، افزود: انتظار داریم که تشکل‌های مردم‌نهاد به عنوان اتاق‌های فکر، مدیریت استان را در رفع مشکلات یاری کنند و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع موانع توسعه استان، راهکار ارایه کنند.
جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تشکل‌های مردمی نباید وابسته به بودجه دولتی باشند، افزود: البته این به معنی عدم حمایت دولت نیست، اما اگر بنا باشد که دولت بودجه تشکل‌های مردمی را تامین کند این تشکل‌ها باید طبق انتظار دولت عمل کنند و از ماموریت اصلی خود دور می‌شوند.
وی با بیان اینکه مردم ما همواره به تشخیص و باور خود پای‌بند بوده‌اند، افزود: وابستگی تشکل‌های مردمی به دولت آن‌ها را در چرخه مقررات اداری گرفتار می‌کند، بنابراین انتظار داریم که سازمان‌های مردم‌نهاد استقلال خود را حفظ کنند؛ ضمن اینکه دولت تعهد می‌کند که زیربنای فعالیت این سازمان‌ها را فراهم کرده و به صورت غیرمستقیم از آن‌ها حمایت کند.
پیش از سخنان استاندار آذربایجان شرقی نمایندگانی از سازمان‌های مردم‌نهاد استان در حوزه‌های امور اجتماعی، قرآنی، هنری، امور خیریه و سلامت، امور جوانان و محیط زیست به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسایل مختلف این سازمان‌ها پرداختند.
آن‌ها در سخنان خود عدم آشنایی مردم و مسوولان با هویت و اهداف سازمان‌های مردم‌نهاد و نبود زیرساخت‌های لازم برای فعالیت این سازمان‌ها را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی تشکل‌های مردمی بیان کرده و خواستار حمایت مسوولان در جهت رفع این موانع شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز