خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی:

حوزه هنری محلی برای کشف استعدادهاست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۶۳

امروزه حوزه هنری در مسیری حرکت می‌کند که شناساندن و کشف استعداد‌های هنری و فرهنگی جامعه یکی از وظایف این حرکت متعالی می‌باشد و شناسایی هنرمندان و جذب آنان به کارگروه‌های هنری استان می‌تواند مسیری پیش روی افراد قرار دهد که در آینده بر تعالی فرهنگ و هنر استان می‌توانند نقش موثری ایفا نمایند.

ایلنا: رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی دارای صبغه فرهنگی وتاریخی ممتازی بوده وبستری مناسب برای پرورش بزرگان وچهره‌های شهیرعرصه تاریخ، فرهنگ و ادب محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسن میلانی در خصوص تاثیر حوزه هنری استان بر پرورش و کشف استعدادهای جوانان افزود: آذربایجان شرقی با داشتن قابلیت‌ها وظرفیت‌های فرهنگی بسیار می‌تواند درجریان سازی توسعه فرهنگی وهنری کشور موثرباشد، در این استان همواره بزرگان زیادی درعرصه فرهنگ وهنر وتاریخ وادبیات برخاسته‌اند، بزرگانی همچون استاد شهریار، پروین اعتصامی، پروفسور محسن هشترودی، میرزا حسن رشدیه، جبار باغچه‌بان، ستار خان و باقر خان، علامه طباطبایی، امینی و جعفری از بزرگان عرصه فرهنگ، هنر، دانش و تاریخ هستند که مایه افتخار و مباهات این خطه محسوب می‌شوند.
وی تصریح کرد: امروزه حوزه هنری در مسیری حرکت می‌کند که شناساندن و کشف استعداد‌های هنری و فرهنگی جامعه یکی از وظایف این حرکت متعالی می‌باشد و شناسایی هنرمندان و جذب آنان به کارگروه‌های هنری استان می‌تواند مسیری پیش روی افراد قرار دهد که در آینده بر تعالی فرهنگ و هنر استان می‌توانند نقش موثری ایفا نمایند.
میلانی با تاکید بر اینکه حوزه هنری از عمده‌ترین متولیان فرهنگی - هنری استان است، خاطر نشان کرد: حوزه هنری با محوریت عنصر الهی اسلام و حکومت اسلامی دست‌اندرکار فعالیت‌های گسترده و متنوعی در دو محور تولید - آموزش و تربیت کادر هنری برای نظام از قبیل انتشارات، آموزش رشته‌های مختلف هنری، تهیه‌کنندگی و ساخت فیلم، حمایت از برگزاری نمایش‌های آیینی و تعزیه، اقدام به احیای هنرهای اصیل ایرانی - اسلامی می‌نماید.
وی اضافه کرد: حوزه هنری با ارائه پوشش‌های حمایتی در قالب طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی و هنری با محوریت دین و ارزش‌های مذهبی سعی دارد ضمن انجام وظایف اصلی خود طیف وسیعی از اقشار اجتماع اعم از هنرمندان، جوانان، علاقه‌مندان و افراد دارای استعداد را حمایت و پشتیبانی نماید.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی اظهار داشت: این نهاد با برگزاری جلسات گروهی در قالب کارگروه‌ها، با شرکت علاقه‌مندان رشته‌های مختلف و نیز با برگزاری مسابقات و شب‌های شعر، مسابقات طراحی و نقاشی، فراخوان برای مقالات ارزشمند در زمینه‌های گوناگون تلاش می‌نماید تا علاوه بر معرفی مجامع سالم و هدفمند برای حضور فعال هنرمندان و جوانان و سایر علاقه‌مندان گامی موثر در راستای تامین نشاط اجتماعی و فرهنگی بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز