خبرگزاری کار ایران

با نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس:

جشن‌های پیروزی انقلاب در آذربایجان شرقی آغاز شد

کد خبر : ۱۴۱۷۵۲

زنگ انقلاب به صورت نمادین درهنرستان اکبریه ناحیه ۵ تبریزبرگزار شد.

ایلنا: با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریزو استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل آموزش و پرورش استان روز شنبه آیین نواخته شدن زنگ انقلاب به صورت نمادین درهنرستان اکبریه ناحیه ۵ تبریز برگزار شد.
به گزارش ایلنا ۱۲ بهمن سالروز ورود پیروزمندانه حضرت امام ره به میهن اسلامی و آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف استان اذربایجان شرقی امروز با نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس استان گرامی داشته شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز روز شنبه درآیین نواخته شدن زنگ انقلاب درهنرستان اکبریه تبریز گفت: انقلاب اسلامی بدون پشتیبانی قدرت‌ها و فقط به یاری مردم به پیروزی رسید.
آیت الله محسن مجتهدشبستری عوامل پیروزی انقلاب را سه عامل مکتب اسلام، اتحاد مردم و رهبری امام خمینی(ره) دانست و افزود: مکتب اسلام از آغاز بعثت وجود داشت، ولی احیا کننده مکتب در زمان جور و استبداد امام خمینی بود.
وی اظهار داشت: زمانی که حاکمان مستبد بر مردم سلطه داشتند کسی جرات انتقاد کردن و افشا فساد دستگاه حاکمه را نداشت و تنها کسی که مردم را به مبارزه دعوت کرد، امام راحل بود.
امام جمعه تبریز نقش بیانیه‌های امام خمینی و شاگردان وی را در آگاه کردن مردم و آوردن آنان به صحنه موثر دانست و گفت: در دهه فجر معجزه قرن پس از دو هزار و ۵۰۰ سال ظلم ستمشاهی به وقوع پیوست.
وی ادامه داد: مردم بقدری برای فداکاری به انقلاب و رهبری امام آمادگی داشتند که فرمان حکومت نظامی بختیار را نادیده گرفته و به خیابان‌ها آمدند.
آیت الله مجتهدشبستری یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را پیشرفت علمی کشور ذکر کرد و گفت: قبل از انقلاب از علم و فناوری در کشور خبری نبود ولی به لطف انقلاب پیشرفت‌های عظیمی در آموزش عالی و آموزش و پرورش بدست آمد.
در این آیین همزمان با ساعت ورود امام خمینی(ره) به کشور زنگ انقلاب به صدا در آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز