خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

تبیین خصوصیات اخلاقی پهلوانی و جوانمردی جهان پهلوان تختی ضروری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۳۲

تختی پرچمدار قبیله ورزش ایران شد و این قهرمان نقش مهمی در مقابله با حکومت استبدادی پهلوی داشت و مردم او را میدان دار قبیله پهلوانان مبارز در راه انقلاب اسلامی ایران می‌دانستند.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: تبیین خصوصیات اخلاقی، انسانی، پهلوانی و جانمردی جهان پهلوان تختی به جوانان و نوجوانان ضروری است.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد شروین اسبقیان در چهارمین نشست کاری هیاتهای ورزشی استان افزود: تختی یک پهلوان تمدنی است برای مردم ایران، یک جریان فکری که خاستگاهی حماسی دارد و همه ما امروز باید اخلاق، انسانیت، معنویت، پاکدامنی و پاک چشمی تختی را به جوانان نشان دهیم.
وی افزود: تاثیری که منش و مرام تختی بر آحاد مردم ایران داشته، تاثیر شگرفی است که همواره اسوه‌ای ماندگار خواهد ماند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه، نام نیک و همراه با پهلوانی تختی هیچگاه از اذهان پاک نخواهد شد، اظهار امیدواری کرد جوانان ما با تاسی از منش و اخلاق تختی به عنوان یک شاخص به دنبال نام نیک برای خود باشند و تاسی به این اسوه‌ها نصب العین باشد.
اسبقیان افزود: تختی پرچمدار قبیله ورزش ایران شد و این قهرمان نقش مهمی در مقابله با حکومت استبدادی پهلوی داشت و مردم او را میدان دار قبیله پهلوانان مبارز در راه انقلاب اسلامی ایران می‌دانستند.
وی گفت: جوانان ما بایستی بدانند که چه پهلوانی در میادین ورزشی چه رقتارهایی داشته و برای ما درسهای بزرگی داده‌اند.
اسبقیان افزود: ورزش استان با تک ستاره‌هایی که در برخی از رشته‌ها دارد در کشور مطرح است که باید تلاش کنیم تعداد ورزشکاران ملی پوش و افتخار آفرین استان را افزایش دهیم و در کنار این مقوله توجه خاص و ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و توسعه ورزش همگانی داریم.
وی با بیان اینکه ورزش این استان با الهام و تبعیت از پیشکسوتان به رشد و تعالی خود تا رسیدن به جایگاه واقعی ادامه خواهد داد، افزود: پیشکسوتان سرمایه‌های ورزش این استان هستند و استفاده از تجربیات ان‌ها در امر ورزش و اداره هیات‌ها و همچنین پرورش ورزشکار، می‌تواند نوید بخش روزهای خوش برای ورزش استان باشد.
اسبقیان خاطرنشان کرد: قهرمان پروری و رسیدن به مدال یکی از اهداف عالیه ورزش و جوانان است اما در کنار آن، توجه به منش‌های پهلوانی و حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی نیز لازم است.
وی گفت: زمانی که ورزشکاری از ایران بر روی سکو می‌رود و سرود ملی در سالن و ورزشگاه طنین انداز می‌شود مایه غرور است و این ورزشکار باید با رفتار و منش خود، الگویی برای دیگر جوانان کشور باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به برنامه‌های پیش روی این اداره کل گفت: برگزاری همایش‌ها و رقابتهای باشکوه بمناسبت دهه مبارکه فجر در سطح استان، برگزاری بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری نیمه حرفه‌ای بین المللی ایران - آذربایجان و رقابتهای هندبال قهرمانی جوانان آسیا به مدت ۱۲ روز را با تمام توان و قوا برگزار خواهیم کرد.
اسبقیان گفت: ورزش استان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که تاکنون بلا استفاده مانده از این رو تمام هیات‌های ورزشی باید در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها برنامه ریزی کرده و استعدادهای رشته‌های مختلف در استان را شناسایی و پرورش دهند.
وی اضافه کرد: استعداد یابی حلقه مفقوده ورزش این استان است و تا زمانی که این امر اتفاق نیافتد ورزش آذربایجان شرقی پویا نخواهد شد و کشتی استان به خوبی در روند استعدادیابی قرار گرفته و با مدال آوری در رقابتهای کشتی قهرمانی نوجوانان امیدهای استان را در المپیک برزیل نگاه داشته است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد: هدف ورزش آذربایجانشرقی حضور قدرتمند و پرتعداد در اینچوان کره جنوبی است و ورزش آذربایجانشرقی عیار و قدرت خود را در بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی نشان می‌دهد.
اسبقیان تصریح کرد: ستاد بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی در اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با حضور کار‌شناسان، روساء ۱۵ هیات مدال آور و نخبگان ورزش استان تشکیل شده است و به قدرت روند حضور ورزشکاران در این رقابت‌ها را در بنده تیم ملی رصد و پیگیری می‌کند.
وی افزود: در این ستاد ورزشکاران مدال آور و دعوت شده به اردوی‌های تیم ملی شناسایی می‌شوند تا مورد حمایت اداره کل قرار گیرند تا درصورت وجود مشکلاتی آن‌ها برطرف و ورزشکاران بدون دغدغه در تمرینات تیم‌های ملی حضور یابند و نماینده شایسته استان در بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی باشند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: این اداره کل توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در دو بخش بانوان و آقایان را با رویکرد علمی و فرهنگی دنبال می‌کند و اداره کل ورزش جوانان در راستای سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه استعدادهای نهفته جوانان را در دستور کار خود قرار دارد.
وی توجه به توسعه فرهنگ ورزش و افزایش سرانه ورزشکاران سازمان یافته را در بین هیات‌های ورزشی را خواستار شد و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بین هیاتهای ورزشی از مهم‌ترین اولویت‌های نظارتی بر عملکرد هیات‌های ورزشی خواهد بود و هیا‌ت‌های ورزشی استان در بخش فرهنگ و امورات فرهنگی برنامه ریزی خاصی را باید داشته باشند و باید تمامی ورزشکاران در محیط‌های تمرینی و مسابقات دارای کارت بیمه ورزشی باشند چون یکی از معیارهای جذب اعتبارات ورزشی افزایش سرانه ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته است و کم بودن تعداد نسبت به سایز استان‌ها ضعف و اسیب بسیار جدی برای ورزش استان به شمار می‌رود.
اسبقیان برنامه ریزی، ساماندهی، نظارت، کنترل، پیگیری، حضور در شهرستان‌ها و توجه ویژه به امر استعدادیابی و ساماندهی ورزشکاران و مسایل حوره جوانان را اهم برنامه‌های و سیاست اداره کل ورزش و جوانان استان در بخش شهرستان‌ها عنوان کرد
وی در این نشست ایجاد کلاسهای اخلاق برای مربیان و ورزشکاران، استعدادیابی، همکاری با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای توسعه ورزش قهرمانی، توجه روساء هیات‌ها بر ورزش بانوان، درآمد زایی کردن هیات و استفاده از توان بخش خصوصی و حضور موفق تیمهای استانی در لیگ‌های کشوری تاکید داشتند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی همچنین گفت: شش پروژه عمرانی ورزشی شامل سالن رزمی میانه، استخر مرند، سالن ورجوی مراغه، سالن هرگلان شبستر، نظر کهریز هشترود و کرمجوان مراغه در دهه فجر سال ۹۲ افتتاح خواهد شد و با افتتاح این پروژه‌ها سرانه فضای ورزشی استان به ۶۰ صدم متر مربع رسیده و تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک متر خواهد رسید.
در این نشست از صالح ودادی پیشکسوت ورزش بانوان استان با اهدا لوح، تقدیر شد.
همچنین قرار بود که از حبیب پنبه چی پیشکسوت کشتی استان نیز در این نشست تجلیل شود که به دلیل کسالت وی، این مهم با عیادت از وی صورت خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز